PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, February 21, 2012

Mimpi...

Assalamualaikum...dah 2 malam aku tidak dapat tido dgn lena...tido diganggu dgn mimpi yg bukan.-bukan..malam kelmarin tu aku xingat dah apa yang aku mimpikan tapi mimpi semlm aku masih ingat lagi..

Aku mimpi org masuk umah aku..dia ada kunci umah dan juga kunci pintu bilik..masa tu aku tengah tido..disebabkan terkejut aku terjaga...argghhh...masa tu kul 4 pagi..aduhai tetiba terdengar lak org berjalan ke sana ke mari...dalam hati aku ni.."besar sgt ke badan org tu smpaikan dia berjalan pun boleh dengar"...aduhai..terasa macam naik angin lak...ganggu org tido laa..

Kalau dulu mmg aku xpernah takut tinggal sorang-sorang tapi semenjak kejadian rompakan bersenjata di Fasa depan umah aku tu..aku mula ada perasaan takut...masa nak masuk umah aku mesti tengok sekeliling dan cpt2 kunci grill...hari ahad lepas aku mintak tlg seorg kawan utk pasangkan selak kat pintu umah..nasib la rosak pintu tu asalkan aku terasa selamat berada di rumah...pintu umh aku tu ada satu kunci jer..rasa mcm xpatut betul buat satu kunci jer...mmg senang org nak pecah masuk sbb xde back-up kunci kan...ermmm...umh kuaters camtu ler...

Lepas dah pasang kunci tu la aku start mimpi yg bukan-bukan tu..aduhai..kelam kabut betul otak aku ni..padahal sebelum tido dah macam-macam surah aku baca..namun tido tetap jugak diganggu..nampaknya pasni setiap malam kena baca Yassin lak kot...

Dulu aku pernah mimpi psl tsunami..3x dalam masa beberapa minggu..dlm tsunami tu aku terselamat dan xde tercedera apa-apa pun...kwn ofis aku kata kalau mimpi air itu tandanya rezeki murah..xtau la dimana kebenarannnya....

Mimpi hanya mainan tido....

1 comment:

  1. Roz, aku rasa ko kene gi berubat dgn ustaz la Roz, jiwa ko tak tenang tu, terlampau manyak memikir... susah hati kot... ko cari la teman dok dgn ko, takde la takot dok sensowang... ko tau je la umah kuarters... aku pun seram gak, walaupun berdua..huhuhu...umah aku takde pagar 1, pintu belakang 2, depan, siap la mangga lagi... pas ni nak cari rantai basikal plak, huhuhu.. aku doakan, Allah lindungi kita dari segala kejahatan syaitan/manusia yg penuh hasad dengki.

    ReplyDelete

Popular Posts