PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, September 9, 2011

Cara Penyediaan 3 Layer Tea

Assalamualaikum..
Disebabkan my BFF Emme yg comey tu sibuk duk menyediakan 3 layer tea kat blog dia..hari ni aku akan buat tutorial camner nk sediakan 3 layer tea F&N

Eh! Ada yang xtau minuman apa 3 layer tea ni??Korang tengok ler sendiri gambor ni..

Nampak sedap kan air ni...hihihi...mmg sgt sedap...aku bukannya penggemar susu pekat tp penyediaan 3 layer tea ni menyebabkan aku suka minum air ni..xbyk kedai yg menyediakan minuman ni..kalau ada pun 1 gelas berharga RM3.50..itupun kebanyakkannya dijual di kedai mamak..

A few tips yang aku nk bgtau ialah:
1. teh kosong yg paling atas tu kena sejuk dan pekat
2. MESTI menggunakan susu Isian Sejat F&N yg ada gambar kari ayam..susu lain tak xjadi
3. Ais kena byk dan penuh gelas
4. Guna gelas yg transparent mcm kat gambar di atas supaya senang nk bajet byk mana kandungan gula nipah, susu dan teh
5. MESTI menggunakan guna nipah yg dikeluarkan oleh F&N..
6. Kena kacau smpai sebati sebelum minum..

Wallaweiii...sgt sedap ni..!

Opss..lupa nk bgtau..gula nipah F&N ni baunya sgt wangi tp tiada di pasaran..kalau nk buat gula sendiri dgn menggunakan gula kabung atau gula melaka..rasanya tak menjadi sgt, lagipun gula kabung/melaka yg dicairkan akan cepat keras nnt..

So kalau nk beli gula nipah ni sila ke Karnival Usahawan Desa (KUD) 2011 anjuran Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) pada 21 - 25 September 2011 nnt..


3 comments:

  1. hahahaa...tak dpt jadi cam gambar tutorial tu laa...huhuu..rasa nak beli lagi gula nipah tu...kot2 aku tak sempat nak pergi KUD tu, kirim kat ko je la heeheheh....

    ReplyDelete
  2. emme: ko dtg jela..seronok nnt tgk brg2 dan jumpa benda2 yg xde kt bandar ni..produk2 org kampung!

    ReplyDelete
  3. dah lama cari resepi neh..may fav ti 3 layer tea..yummy...

    ReplyDelete

Popular Posts