PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, December 17, 2013

Pindah rumah

Assalamualaikum...
Proses pindah rumah tidaklah begitu rumit...Asben yang pack semuanya..sampaikan semua pinggan mangkuk dan cawan xde untuk digunakan sepanjang minggu terakhir di rumah...hahaha..
 

Kotak-kotak yang disumbangkan oleh pakcik saya...lori datang seawal pagi pukul 6.30 pagi...proses perpindahan bermula kul 7.00 pagi dan lori bergerak pulang ke Pasir Mas pada kul 10.00 pagi.. Alhamdulillah kul 7.00 malam semua barang telah di bawa turun daripada lori...penuh barang-barang dalam lori 3tan tu..
 
Dah kosong dan disapu bersih sebelum pihak BPH datang check..seminggu sebelum tu, saya dan buat e-temujanji menerusi laman web BPH..proses checking pun berjalan lancer...semua bil api, air dan gas ditutup pada awl pagi-pagi 11/11/2013 dan temujanji dengan pegawai BPH hanya untuk serahkan kunci rumah dan resit penutupan akaun bil-bil shj.. Bila semua dah okey..dapat surat akaun keluar rumah dan perlu diserahkan kepada PSM dan resit asal deposit kepada Bahagian Kewangan BPH.

 
Berlari ke sana-sini juga la untuk settlekan proses pindah rumah ni..Alhamdulillah tiada masalah yang mengganggu sepanjang proses ni..

 
Saya mmg sgt merindui rumah ni...byk kenangan terpahat..dan  saya sangat selesa tinggal di sini...siapa pulak yang akan tinggal disini nnt???hopefully next penghuni akan gembira seperti saya...2 tahun kenangan terindah!!daripada bujang...kawin dan mengandung!!
 
 
 

1 comment:

  1. hepi dgn life ko skrg beb... jgn lupe daku di sini ya...take care of ur self dear....

    ReplyDelete

Popular Posts