PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, March 31, 2016

Layan kan sahaja...

Assalamualaikum...

Sambungan kisah sebelum ini..

Hari selasa aku start keje..dalam hati hanya Tuhan shj yang tahu..Tawakal kepada Allah semoga Adam tidak menyusahkan pengasuhnya..aku mls nak call pengasuh sbb takut kiranya ada perkabaran yang kurang best..confirm aku lalok buat keje..maklum la 2 hari xkeje..mmg menimbun atas meja..petang tu asben wassap bgtau seharian Adam xmkn..minum susu skit je..6x cirit birit dan baring je atas tilam..xbercakap dan lemah..aku kuatkan diri sbb waktu dah nak balik keje..

Sampai umh pengasuh aku tgk Adam xbermaya baring atas tilam..ermmm..hati sorg ibu..faham-faham jela..menyesal kejap kerana aku merupakan ibu yg bekerja...alahai bertabahlah hati..

Pengasuh Adam bgtau mungkin Adam terkena demam cacing sebab tu mkn ubat cirit birit pun masih tak berhenti berak..then dia bg suggestion pergi jumpa bomoh cacing yang ada kat kwsan situ gak la..lastly ajak pak mertua aku join sekali sbb pakcik bomoh tu kawan masjid pak mertua aku..

Pakcik tu bacakan ayat Al-Quran dan sapu kapur skit pada perut Adam..dan bagi satu tangkal utk dipakaikan...tangkal tu pun dibacakan ayat Al-Quran..xde apa yang pelik..Insyaallah kita tawakkal kepada Allah dan berusaha untuk sembuh kan...bukannya percaya pada tangkal tersebut.

Lepas balik drp rumah pakcik bomoh..layankan Adam tgk mesin padi jap...nak tgk beliau senyum..


Budak kecik minat sgt dgn mesin padi..


Mama pun tumpang sekali..

Balik umah malam tu perut Adam jadi keras dan selepas tu dia berak dgn byk sgt..Ya Allah..ada cacing dlm najis Adam..baunya hanyir sgt..kesian Adam..mkn pun xnak...hanya susu shj..lembik dan lemah je..

Rabu dan Khamis hantar Adam ke rumah pengasuh seperti biasa..masih lagi berak..tapi dah berkurang skit..hanya 3x sehari..makan masih tidak berselera..Pakcik bomoh cacing tu ada bgtau mungkin ambik 3 hari utk pulih..bertabahlah mama saat ini menunggu Adam back to normal!!

Bersambung...

1 comment:

  1. Alahai kesian Adam. Get well soon sayang...
    Mama Adam, mama Adam sini miss u much!

    ReplyDelete

Popular Posts