PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, August 15, 2019

Mengeluh...

Kadangkala seringkali kita mengeluh susah...
Mengeluh susahnya hidup dengan pelbagai masalah yang melanda kita...mengeluh tentang hal-hal ditempat kerja...mengeluh tentang keadaan kewangan yg tidak stabil...mengeluh penat kerana untung dari perniagaan yg semakin merosot...mengeluh letih dengan sakit yg kita tanggung...mengeluh dengan kegagalan yg kita tempuhi walau usaha sudah diberi...mengeluh dengan orang sekeliling yang seringkali kita rasa menyusahkan kita...
Akhirnya kita terbelenggu dengan energy yg NEGATIF yang menarik segala kepayahan dan kesusahan datang menghampiri kita dan membayangi kehidupan seharian kita!
Makin kita mengeluh..makin BANYAK KEPAYAHAN kita SERU utk mendampingi kita!
Setiap yg kita FIKIR...BERULANGKALI malah jika kita luahkan pula dengan kata-kata maka itulah DOA yg kita hantar pada Allah yg Maha Pemurah utk dimakbulkan segala yg kita DOAKAN itu setiap hari!
Pesanan utk DIRI saya sendiri dan sahabat2..
Disaat kita mengeluh susah...ada mereka diluar sana yang jauh LEBIH SUSAH tapi mereka TABAH!
Disaat kita mengeluh hidup penuh dengan MASALAH...ada mereka diluar sana juga punya pelbagai MASALAH tapi mereka masih TIDAK MENGALAH!
Disaat kita sekadar diam mengeluh dengan RUTIN HIDUP yang semakin SEMPIT dan MENGHIMPIT...ada mereka yg diluar sana dah jatuh TERSEPIT NAMUN masih BERUSAHA untuk BANGKIT!
Setiap MASALAH ada JALAN PENYELESAIAN jika kita tidak himpunkan ALASAN tapi MULAKAN dengan MENCARI JALAN dan TINDAKAN yang BERTERUSAN!
Dalam KOMUNITI USAHAWAN ...kami sedia utk jadi KAWAN yang sentiasa memberi ILMU dan BANTUAN dalam menambahbaik KEHIDUPAN melalui platform PERNIAGAAN!
Sapa tahu dengan BERMULA dari sebuah persahabatan kita mampu sama2 mencipta sebuah PERNIAGAAN yang mampu menambahbaik kehidupan yg kita keluhkan selama ini.


No comments:

Post a Comment

Popular Posts