PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, August 15, 2024

18 Tahun Penjawat Awam

 Assalamualaikum sahabat Blogger

Begitu lama tidak ke udara di ruang Blog ni..yer..sy masih sayangkan blog sy ni..cuma kekadang tu masa yg terlalu pack dengan keje hakiki..

Alhamdulillah.. 3 Ogos 2024 baru-baru ni adalah tahun ke18 sy berkhidmat sebagai penjawat awam..pejam celik..pejam celik..rasanya mcm baru lagi servis..

7 tahun lebih berada di Putrajaya..1 tahun di Gua Musang (terkena pulak banjir 2014 tu)..2015 balik ke Kota Bharu sampai sekarang.. dah hampir 11 tahun dlm Jabatan yg sama.. 

Dalam masa 11 tahun ni.. 6 tahun di Bahagian Pentadbiran merangkap Pembantu Khas Pengarah dan 2020 ditukarkan ke Unit Kewangan.. dari PTO dah jadi PTO (KEW)..kauuu hadoooo....hahaha...

Dah hampir 5 tahun sy dah mahir dgn coding kewangan...sistem eP dan iGFMAS.. OS apa pakai dlm bayaran...dlm otak mmg segalanya nombor nk kena ingat.. kalau xminat nombor jangan keje di Unit Kewangan...peninggggg..... hnya yg keje di Kewangan jer faham istilah code yg dipakai..
 Contohnya : 
 Bawang = 25302

itulah rencah dlm keje..mcm-mcm skrg dh pkai sistem..pengalaman yg sgt berharga buat saya sebagai penjawat awam..

Buat masa skrg..sy berharap utk ditukarkan ke Jabatan lain..bukan xsuka keje skrg..sy gembira dgn kwn2 Kewangan dan suka dgn keje sy ..tapi keadaan mungkin memaksa utk kena bertukar...

Sekian bebelan sy hari ni..

Nota Kaki : tggu esok utk kenaikan gaji penjawat awam 

No comments:

Post a Comment

Popular Posts