PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, June 9, 2010

Nina Karina

Sebenarnya apa yang nak ditulis di sini xde kaitan pun dgn tajuk di atas..hihihi.. My whole week rasanya mcm xbest jer.. Maybe jugak sebab on sunday tu aku bad mood.. someone spoilt my mood..aku tau aku tak kaya.. gaji pun 1k je..kot ye pun biar la berbudi bhs skit..i hate that kind of people..selama ni aku rasa aku ikhlas berkwn..walaupun aku bukan geng korang tp sometimes as Malay budi bhs sgt penting..kalau org treat aku nice..aku ok jer..but some people mmg jenis tak fhm..ada yg ckp aku sombong..berlagak bagus..apa ku heran..org yg dh lama berkwn dgn aku..pasti fhm aku ni camner...i'm such a nice people.. (tetiba terperasan sekejap)
.
Aku mmg tak ramai kwn sbb kwn2 yg aku ada skrg ni hanyalah mereka yg ku anggap my bff.. kwn2 yg boleh berkongsi kisah suka duka, gembira, tawa dan nangisan aku.. Aku jenis manusia yg tak suka berkwn kalau kwn itu amat menyakitkan hati...byk lagi benda yg nk difikirkan..kalau asyik duk fikir psl kwn yg menyakitkan hati..buat apa??buang masa dan menyusahkan...Alhamdulillah all my bff sangat menyenangkan dan sgt memahami diriku..
.

Daripada hari isnin hingga hari ni iaitu hari rabu..aku rasa mcm kurang sihat..bdn mcm panas..kt tapak tangan terasa meruap pns..nk kata demam..rasanya aku OK jer.. malas lak nk gi klinik sbb malas nk menunggu berjam-jam..itupun belum tentu aku akan dpt MC..nk telan panadol pun aku alergik pada paracetamol dan pain killer..aduhai bersabar jela..lagipun hingga hari ni masih mampu lagi utk berjalan dan bwk kete..
.
Jom berkenalan dgn bff aku..
.
Pn. Nurul Aainaa Nadirah, seorang ibu yg mempunyai 2 org anak..mama kpd Safiyyah dan Sarah..isteri kpd En. Helmi..hihi..almost 4 years berkwn..tempat luahan perasaan aku..aina masih setia mendengar segala permasalahan dan bebelan aku..thanks aina..u are my good fren.. kalau aina xdtg keje..xde la kwn aku nk gie bekfes, lunch and shopping kt gaint ..hihihi..

Pn. Siti Zubaidah or Eda.. seorang ibu yg bakal mempunyai 2 org anak..Ibu kpd Harraz dan bby dlm kandungan 4 bulan..Isteri kpd En. Sham..hihihi.. Berkwn almost 4 years gak.. seorg kwn yg pendiam tetapi sgt memahami..thanks to Eda for being my good fren..

Cik Raihana or in 2 days lagi akan jd Puan Raihana..hihihi..Berkawan hampir 6 tahun..sangat lama..kwn yg sudi berkongsi kisah suka duka bersama..thanks mznana sbb jd kwn baik sy..awk la tempat sy mengadu dan menangis..bila dh kawin nnt harap2 kita akan tetap jd kwn baik..akhirnya awk kawin jugak..byk kisah duka kita lalui bersama, pengalaman di Bandar Sunway, Pantai Dalam dan akhirnya di Putrajaya.. sgt banyak kenangan yg sukar dilupakan..

Ada 2 org lagi kwn baik aku iaitu Yanti dan Riya.. Yanti dh lama menghilang..aku lost contact..Yanti maybe tukar no hp baru dan xinform aku..rindunya kt Yanti..Dialah kwn dan juga roomate ku di Bandar Sunway..kami berkwn hampir 7 tahun..sgt lama..teringin gak melawat dia kt Shah Alam itu..dh lama sgt tak jumpa..last jumpa maybe 2thn lepas..dia sgt kurus.. aku tau dia ada byk masalah..tp aku tau dia seorg yg sabar..
.
Aku dh berkwn dgn Riya hampir 6thn..She one of my housemate di Bandar Sunway..satu jangka masa yg ku kira juga sgt lama..persahabatan yg ikhlas walaupun dia bukan bangsa Melayu..she's Pakistani from Chemor but Muslim..byk gak kisah suka duka dikongsi bersama..aku suka memasak utk Riya sbb dia suka makan..hihi..nnt dia akan ckp aku menggemukkan dia..Till skrg aku dan Riya masih contact walaupun duk berlainan area..Rindunya kt Riya..
.
Itula kisah serba sedikit mengenai bff ku.. Pada pendapat ku..kalau berkwn tak perlu la kwn tu ambik tau semua hal kita..walaupun bff sometimes ada gak yg menjadi rahsia hati..dan tak boleh dikongsi..then as kwn2 biasa lak..xperlu la kita nk mengadu-domba kwn2 yg lain..itu hal dia masing-masing..xperlu la nk ngumpat kwn2 yg lain..kalau dia bermasalah antara kwn2nya pun..xperlu la kita nk masuk campur..kwn utk berjoli or enjoy mmg senang dicari..tp kwn utk menangis bersama.. 1 dalam sejuta..
.
Itu hanyalah pendapat aku..kalau ada org tak sependapat..terpulang..aku pun ada hak utk bg pendapat kan...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts