PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, July 18, 2011

Giler Kuasa..

Assalamualaikum...aku bukannya jenis giler kuasa..dan aku bukannya jenis yg kepoh dalam siapkan setiap tugasan yang diberikan oleh pegawai aku...aku just buat senyap-senyap dan siapkan keje secepat mungkin..bulan depan genap 5 tahun aku keje di BPE, KKLW..5 tahun dengan pelbagai ragam manusia disekeliling tp yang tetap menjadi tempat luahan hati dan perasaan ialah Aainaa...kawan baik di ofis..hihihi..

Rasanya kitaorg berdua la antara staff yang lama dan nampak perubahan ragam manusia di BPE..orang lama-lama tetap best tp bila dtg orang baru..macam-macam hal...buat keje sikit pun dah kecoh nk tunjuk yang dia pandai...ermmm...kadang-kadang malas nk ambik pusing tapi kadang-kadang naik menyampah..

Apa yang nak diluahkan ni bukannya sebab aku nk atau gilerkan job tu..tp aku rasa orangnya tidak sesuai..mmg betul kami tak pernah ada pengalaman buat pentadbiran disebabkan tugas yang byk melibatkan projek..apa salahnya tugas-tugas tu dibahagikan kepada orang-orang lama..time ni ler kami nk timba pengalaman..kalau tak sampai bila-bila pun kami tak reti nak buat pentadbiran kan..

Bagi aku bukan duit yang menjadi taruhan..tapi pengalaman yang ditimba itu yang menjadi value yang sangat tinggi...orang yang buat keje senyap-senyap ni mmg selalunya tidak dipandang oleh orang atasan pun kan..ketidakpuasan aku terdetik bila org layak tidak ditanya dan diberi kesempatan utk tonjolkan diri sendiri..

Xpela..no hal....kalau one day terdpt salah dan silap..akan aku salahkan ko...hahaha..jahat tak ayat tu??

Nota Kaki: aku xkan berputus asa utk lulus KPSL nnt..xmau duk kt post ini lagi...

7 comments:

  1. gila kuasa tu kat mane2 organisasi pun ada...hurm, kalo aku buat tak nampak je, kalo dilayan, mmg sakit hati n berbulu je mak tgk,eiii..kecik besar kecik besar je aku tgk! hahahha...

    ReplyDelete
  2. bnyk nye dugaan dlm kerje kan

    ReplyDelete
  3. Saya doakan supaya Rose lulus KPSL and berjaya naik pangkat seberapa segera.. InsyaAllah..

    Saya tumpang bangga..

    ReplyDelete
  4. emme:itula..menyampah jugak aku tgk..dh la duk dekat dgn aku..

    sue:mmg gitu la biasanya..

    ReplyDelete
  5. siti:Insyaallah Amin...thanks siti

    ReplyDelete
  6. koi la yang gile kuasa tu weiiii... pada sapae2 yang tak tahu..hahahah~

    ReplyDelete
  7. aina..awk tu sokmo doh giler kuasa...hahaha

    ReplyDelete

Popular Posts