PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Sunday, September 14, 2014

Vitamins Sepanjang Proses Kehamilan

Assalamualaikum...

Sepanjang proses kehamilan mmg betul-betul mengujakan..yang pertamanya sebab duk berjauhan dengan suami...muntah di waktu pagi..pegi buka buku pink pun sorang...pegi check-up pun sorang...tapi bagi saya itu tak menjadi masalah..sy dah biasa..cuma bila dah bersuami ni kena bgtau suami jela kalau nak ke mana-mana..

Untuk betul-betul sihat dan bertenaga terutamanya suami xde bila sakit..susah gak kalau nk mintak tlg orng lain kan..so sy amalkan makan vitamin Shaklee..

1. B-Complex - lps sarapan sy makan sebiji..Antara kebaikan B-Complex adalah untuk penghasilan tenaga dan mengelakkan kemurungan serta stress..selain tu ianya bertindak untuk membantu mengekalkan tisu otak yg sihat dan membantu mengatasi keletihan serta diperlukan untuk pembentukan darah.

2. Vitamin C - sebiji selepas makan tengahari. Kandungan vitamin C sebanyak 500mg bersamaan dengan setengah biji oren..bagus untuk pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel dan mencegah daripada sebarang jenis penyakit..bagus juga utk kulit bayi.. Mak saya cakap kulit Adam mmg putih dan cantik..Sepanjang kehamilan sy mmg xpernah demam atau selsema..memula peknen dulu ada sekali demam dan nk bersalin sekali lagi demam..demam panas-panas suam je pun..stil lagi boleh ke sana ke mari..hihi....demam itu petanda 'mengandung' dan 'nk bersalin'..

3. Omega Guard - 2 biji selepas makan tengahari..lepas telan vitamin C..Omega Guard daripada minyak ikan ni membantu untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan dan mengurangkan risiko kelahiran bayi pra-matang...Adam bukan main lagi cerdik..xpadan dengan umur 6bulan..

4. Ostematrix - 4 biji sebelum tido untuk proses pembentukan tulang dan gigi..penting sgt2..kalau xcukup kalsium..gigi ibu senang rapuh dan time ni ler..kita mudah sakit gigi..kalsium jugak diperlukan untuk proses pembentukan tulang-tulang bayi..so untuk anak..kita perlu mkn kalsium..maklum pun tau..makanan harian kita mmg xckup kalsium..Ostematrix adalah sebagai tambahan..Pengalaman sy sndiri..Ostematrix ni mencegah saya daripada sembelit dan sakit pinggang...Alhamdulillah..sepanjang peknen..ada sekali sekala je sakit pinggang..itu normal bila dh 9bulan kan...awal2 peknen mmg xde pun sakit pinggang..

Sepanjang 38minggu mengandung..sy mmg xpernah ambil ubat drp klinik..Suami saya pun menyokong pengambilan vitamin Shaklee ni..Alhamdulillah..anak sy dilahirkan sihat walafiat dengan sempurna sifatnya...Syukur sgt2 dengan kelahiran anak tersayang..!!

#sayajualShaklee
#ID:908112

3 comments:

  1. alhamdulillah, saya juga amalkan vitamin2 dari shaklee ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..terima kasih sudi singgah sini!

      Delete
  2. aku tak amik vitamin c, yg aku amik ostematrix, b complex, vitalea... kalo ubat klinik pun aku makan selang 2 jam, aku makan shakelee...

    ReplyDelete

Popular Posts