PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, November 11, 2010

Masak-memasak..haha

Salam..
Hari ni jom kita citer psl masak-memasak lak..
Nak kata sy sgt pandai memasak tu xde la sgt..
Tapi Alhamdulillah saper2 yg bakal tinggal bersama saya nnt pasti akan 'gemuk'
Namun saya juga yg tetap akan maintain begini..hihi..jahatnya!

Menu-menu yg saya pandai masak biasanya based on apa yg sy suka mkn
Itu nasihat mak saya..'pandai masak apa yg kita suka mkn dah cukup..Tak payah nk beria sgt'..haha
Kalau sy nk cuba menu baru sy akan bertanyakan dengan mak saya, kwn2 dan juga search internet..
Pastu cuba buat..confirm menjadi..berlagak!

Kwn2 umh selalu panggil saya ketua chef..diorg sangat suka kalau sy masak nasi lemak..

nasi lemak yg ringkas tp mabelos!
Manakala exhousemate sy kt sunway dulu selalu ckp dah xnak duk serumah dgn saya sbb sy telah buat dia jadi gemuk..hihihi..oppss..Riya..aku xsengaja memasak setiap hari utk ko mkn..

ikan goreng pun sodap!
ikan bakar
of coz dgn air asam
gulai ikan tongkol

kegemaran sepanjang zaman, daging masak kicap
sup daging di kala demam!
paprik ayam..sedap!
p/s:air tangan sendiri confirm mkn ns bertambah-tambah!

6 comments:

  1. bapak sedap giler, he3..
    x suke ar daging masak kicap, nak ayam msk kicap, hehe...
    tp kuah kicap tu i like, coz berminyak...

    ReplyDelete
  2. samsul:sy lebih sukakan daging berbanding ayam..hihi..ikut kesukaan masing2 kan..

    kena cepat2 cari suri rumah la kalau nk mkn sedap2..

    ReplyDelete
  3. aku tgk pun lapar....byk lauk?ade kenduri ke? hahahaa...ko mmg pandai masak la rozS, daging masak kicap, gulai ikan tongkol, sup daging, mmmmm...tgk pun tau sedap....

    ReplyDelete
  4. huhu lapar tgk makanan di sini. kalo dekat mau mintak sepinggan..hhehe

    ReplyDelete
  5. emme:sehari satu jenis..bkn semua sekaligus tu..hihi..mmg sedap di tekak aku ler..

    noreed:boleh..sila berjiran di sebelah umh sy..hihi

    ReplyDelete
  6. sedapnya cicah air asam..dah lama xmakan gtu...ermmm...

    ReplyDelete

Popular Posts