PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, November 1, 2011

Saya mmg seorang yang tidak mengenang budi...

Assalamualaikum...entri ini di inspirasikan daripada kejadian yang berlaku minggu lepas..chewahhh..inspirasi la konon..padahal kejadian yang menyakitkan hati..dalam kekalutan aku yg outstation tu..ada la manusia yang mana aku rasa sgt tidak mengenang budi...

Aku berpindah umh pertengahan bulan lepas disebabkan oleh lori tu yg nak sekali harung dgn proses pindah dgn umh kwn adik aku..so, lori tu xperlu nk dtg 2minggu berturut-turut utk angkut barang kalau benda yg boleh disettlekan dlm masa sehari kan..tuan umh lama aku tu dh berjanji nak dtg pada 30hb Okt (Ahad) utk proses menyerahan kunci..suddenly pada 23hb tuan umh call dan bgtau yg dia nak dtg pada 26hb dan kunci harus diserahkan sebelum 27hb...aku tidak menjadi masalah sbb aku dh pindah then yg bermasalah ialah dgn 2org bdk umh aku tu....Before that, diorg ada inform aku yg diorg nk berpindah pada 23hb...

Aku pun dgn cpt-cpt call both of them..namun sorg pun xangkat call...Dengan sopan-santun aku telah menghantar sms berbunyi begini "Assalam..nak tanya, dah berpindah ke blum??nk inform..tuan umh baru call dan mintak kunci diserahkan selewatnya hari Rabu mlm..tqvm"

Nak tau apa jwpan diorg..huhuhu..

A: Kak Ros, sy tgah kursus di XX
Aku: tuan umah mintak kunci diserahkan selewatnya hari rabu..hari khamis dia nk dtg cat umah..
A:bkn 29hb ke?Mula2 1hb nov. lpas 2 29hb..sy kursus smpai rabu..khamis baru balik putrajaya
Aku: bkn akak yg tentukan..tuan umah yg decide camtu
A: xper..sy fhm..sy akan pindah hari rabu..cuma bg masa skit utk sy angkat brg..kunci nnt sy tinggal atas almari depan
Aku: mintak maaf byk2..itu dah sebaik mungkin yg akak dpt deal dgn tuan umah..

 B: Blum lg, A pn ngah kursus smpai ari rabu, Aritue ckp 28hb, pe cite nie?
Aku: Xde cite apa-apa pun..yg menentukan semua tu tuan umah..suddenly dia ckp nk dtg hari rabu sbb dia ada keje lain on that day yg dia janji before...
B: Kami byr sewa bln 10 bkan xbyr nk maen halau2, so janji 28hb, jgn  nk pentingkan diri..
Aku: Yang awk kurang ajar sgt kenape??awk patut bersyukur sbb akak tak mintak byr lebih dan bg anak awk tinggal bersama tau..

Aku sgt la nk marah pada waktu tu..kiranya aku dah cuba convict tuan umah utk lewatkan tarikh penyerahan kunci namun xberjaya..bkn aku tak mencuba langsung..dpt lak si ibu tunggal tu yg kurang ajar yang tak reti langsung nak bersyukur..basuh berak kt umh tu pakai baldi dan gayung yg aku beli laa...secara jujurnya..aku mmg sakit hati dgn si B tu...semua benda rasanya aku nk ungkit...

Aku bkn nk membuka pekung atau meng'aibkan org lain..tp bila aku segelintir manusia yang xreti bersyukur dan kurang ajar..mmg aku sgt pantang betul..Masa memula masuk tu si A dan B..bwk pakaian jer..aku ni dgn bermurah hati..bg almari sebijik sorg..bg tilam satu sorg..bagus x?semua brg kt umh boleh kongsi guna termasuk pinggan mangkuk, sudi garpu dan peti ais..kadang2 tu sakit hati juga bila peti ais aku penuh dgn brg2 org lain pun xper laa...tp bila ko berkurang ajar mmg aku hangin betul...

Aku tlg masa tu fikirkan dia ibu tunggal dan kesiankan anaknya..walaupun anak tu buat aku kurang sabar skit..hari-hari duk memekak dan menangis kena marah..org balik keje nk relax dan rehat bukannya nk dgr anak ko menangis kena marah dgn ko laaa...huh!pastu berlagak la konon xnak duk umh sewa lama sbb nk kawin..namun yg pasti dah setengah thn ko duk umh sewa tu..ermmm...tak jugak kawin2 smpai skrg..kalau nk diungkit kisah si B ni..mmg terlalu byk yang buat aku sakit hati..tp aku still boleh pejamkan mata dan buat xtau...

Kepada si A..dia seorg yg baik dan tidak byk kerenah..terima kasih byk2..walaupun kedua-duanya mmg  sgt bagus tidak langsung sms utk bgtau dah pindah dan tinggalkan kunci..dan aku ler bgaikan bibik pergi bersihkan umah tu..tapi xperla..moga-moga korang hidup bahagia nnt di umh baru yer...

Alhamdulillah..aku skrg duk sendiri di kuaters..xperlu lagi memikirkan kerenah org2 lain..byr mahal skit pun xperla..asalkan hati senang..kalau umh selerak pun sbb aku yg buat bkn org lain kan..so aku sendiri yg kena kemas..so no heart feeling lagi...

1 comment:

  1. isk..sabo je la..nasib baik sis dh pindah kuarters kan..kurang sakit hati..huhu

    ReplyDelete

Popular Posts