PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Sunday, July 17, 2016

Taska Adam...

Assalamualaikum..

Perkara yang amat aku xsuka terjadi..yes..hari pertama Adam Rizqi ke taska Hxxx...mmg fail..out..

Perjalanan hari pertama...Adam mmg suka kalu kita kata nk gi 'school' he very..very excited...and..waktu pagi hntr tu..pengasuh ambik dia langsung xnangis...as a mom..mmg kagum laa..good boy..lepas salam mama..Adam terus masuk taska..

Then...smpai opis aku mula xsedap hati...okey..buat keje..sibukkan diri agar masa berjalan dgn pantas walaupun dalam hati..asyik duk tertanya..Adam okey ke tak??sedapkan hati sendiri dengan positive thinking...Adam will be okey...

Kul 10.00 pagi...xleh tahan...okey call taska...penyelia kata Adam okey..duk bermain..Alhamdulillah...tghari mcm nak call tapi sabarkan diri takut nnt taska kata aku ni melampau lak byk2 kali call mcm xpercayakan diorg kan...

So..kul 5.00 ptg aku pegi ambik Adam...xsabar nk jumpa si kecik comey mama...dari jauh nampak berjalan dengan steady...jumpa penyelia..bagi biskut..Adam cakap ' nak biskut'...aikkk...apasal suara sengau je ni...aku pun bertanyakan pengasuh..'Adam baru lps tido ke??'..pengasuh cakap 'tak..Adam duk main-main tadi'...

Okey..masuk kete Adam mkn biskut..abiskan susu segelas..masa nk minum susu tu aku nampak bengkak di bibir Adam..mata pun bengkak mcm baru lepas nangis..patut le suara sengau je..lps nangis rupanya...

Aku pun tanyakan Adam..nape bibir darah?dia ckp dia jatuh kat situ..siap tunjuk taska dia..aku tnya lagi..Adam nangis ke??dia ckp dia nangis...runtuh hatiku...dgn segera aku snap gambar dan hantar kat asben...


Aku drive ke pjbt asben..tunjuk kat asben bibir Adam...asben dgn segera call taska...penyelia taska suruh patah balik ke taska...sampai di taska...drama terjadi

Okey...1st pengasuh ckp Adam xde nangis dan xde jatuh...2nd kalu jatuh dia akan maklum parents awl2 dan write down report to penyelia..

Memula asben yg bercakap...at last aku bengang...ehhhh...dah mata Adam bengkak..bibir bengkak berdarah...itu bukan ke lepas jatuh dan nangis...xkan seramai-ramai pengasuh yang ada xnampak...

Penyelia taska tu mula cakap aku jenis xsabar...sape yg nak sabar kalu jadi kat anak camni..kita put in trust...sbb taska yg mintak camtu...benda kecik jadi pun seorang xtau...kalu jadi benda besar camner...boleh pulak penyelia tu cakap..bukannya lebam ke apa...ehhhh...sedap mulut...kalau lebam mmg aku akan report polis directly laaa.....susu Adam pun bagi sekali je..patut le masuk kete nampak mcm kelaparan jer...penyelia tu kata sbb dah 4 kali bagi mknan taska...

aku blah je...tanpa berpaling..asben say tq...and penyelia tu cakap mintak maaf...lain kali xkan terjadi lagi...bengkak hati aku...

Aku menangis dalam hati...kesian anakku...maafkan mama..sayang...

2nd Day...

bangun pagi...mmg xde mood langsung...tanya Adam nak gi school x?dia cakap xnak...runtun hati mama...kalau xnak gi school...nak duk mana sayang..mama work..

dengan berat hati aku hntar jugak Adam ke taska Hxxx tu...penyelia xnampak kat depan...Adam nangis bila pengasuh nak ambik dia...sorg2 dtg nak rampas Adam dari dukungan aku smpaikan aku tegus...xboleh main rampas camni..budak kena pujuk...at last meraung-raung Adam nangis aku tinggalkan...mama..mama...ayah...ayah...dia panggil...sebak hati mama bila mendengarnya...

Sampai ofis...aku xsenang duk..lastly wassap suami nak gi ambik Adam..stay kat ofis mama and stop gi taska tu...lebih kurang kul 9.30 pagi aku gi ambik Adam...penyelia langsung xkuar...aku mintak duit deposit semula dgn pihak kewangan taska..memula dia kata burn deposit tu...ehhh..aku dh baca peraturan before bayar dulu...after one week baru duit deposit burn...org kewangan tu cakap nk tnya penyelia tu dulu..aku tggu kemunculan beliau...hahaha...xmuncul2...aku ambik Adam dengan pengasuh..Adam baru lepas mandi...gembira Adam tengok mama...then masuk dlm kete orang kewangan tu panggil dan bagi semula duit deposit....

Duk la Adam kat ofis mama....

Dengar kata taska dan tadika Hxxx tu mmg terbaik di kawasan pejabat aku ni...tapi mulut penyelia tu mmg boleh tahan...nasib la dia jumpa mulut mcm aku ni...opcoz aku mmg jenis melawan utk pertahankan hak aku...ingat aku boleh tunduk gitu je ke...no way..aku mmg jenis tegas...xbagi peluang utk org cantas aku dengan mulut busuk...aku paling xsuka kalu ckp mcm nk perli...ckp direct je senang..xperlu nk perli..dimana etika anda melayan parents camni??letak kepercayaan ...letak kepercayaan....huh...benci aku mendengarnya...bila aku datang...xnak lak kuar...bagus betul...ada byk lagi taska yang boleh dihantar...lagi murah yurannya berbanding taska Hxxxx tu...

Nota kaki : Geram wehhhhhhh.........




2 comments:

Popular Posts