PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, May 11, 2010

Pentingkan diri sendiri..

Semlm..dah sampai umah aku park le kete
Tetiba aku nampak sebuah kete waja pancit tayarnya
Pada pandangan aku..kete tu telah dipancitkan org
Sebabnya?
Sebab kete tu park tempat laluan motor
Laluan motor utk gi parking
Sekeliling parking motor tu lak dihalang oleh divider
Mmg itulah satu2nya laluan motor utk gi parking..
Xkan la penunggang motor tu nk angkat motor naik divider lak?
Kalau basikal xpela..
.
Pagi2 td aku tgk seorg pakcik terpaksa bersusah payah
Mengeluarkan motornya melalui divider tu..
Untuk hantar anak dia ke sekolah..
Kesian betul..
.
Pelik betul..
Dengan segelintir manusia yang sgt pentingkan diri sendiri
Apa salahnya park kete jauh skit dr umah..
Dah jelas kt situ bukan petak parking..
Yang nk gi parking kt situ lagi buat apa??
Kalau nk parking dkt2 umh..balik la keje awl
Kalau lambat mmg..nasib la parking penuh..
.
Aku rasa elok sgt ler kete dia kena pancit..
Bagi pengajaran skit..
Nasib baik tak kena calar sekali..huhu
Tag AADK kt plat number kete tu..
Bukan keistimewaan utk parking sesuka hati yer..
Pengajarannya: Tolong jgn pentingkan diri sendiri

No comments:

Post a Comment

Popular Posts