PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, August 16, 2010

Catatan Perjalanan 13-15/8/2010

13/8/2010 (Jumaat) - Kul 8 pagi gi Klinik Putrajaya sbb sakit gusi.. gusi bengkak sampai malamnya xboleh tido..berdenyut hingga ke otak.. first jumpa doktor kesihatan.. Dr. Reet..she so nice tp bab2 gusi ni luar bidang dia.. so dia transfer aku kt klinik gigi.. she gave me an MC..huyuuuu..gumbiranya!!hihihi..
.
Pastu jumpa lak Dr. Intan kt klinik pergigian.. dia pun nice..komen doktor, gigi bongsu atas dah tumbuh tp gigi bongsu bawah xde lagi..so setiap kali mengunyah gigi bongsu atas akan menghentak gusi bawah laa..patut ler pas buka pose je gusi aku sakit..di siang hari ok jer..sbb berpuasa so xde nk kunyah apa2 kan..Dr. Intan pun nk bg MC tp aku menolak la sbb dh dpt MC drp Dr. Reet..
.
Balik umh tetiba terasa sgt rajin..aku basuh baju..hihi..layan TV dan tido jap..
.
p/s: berbuka pose sorang-sorang..
.
14/8/2010 (Sabtu) - Kul 8 pagi makcik aku dah kol sbb nk suh aku gi jemput anak dia kat tadika..sekolah ganti utk raya nnt..kul 11.40 aku terpacak kt umah makcik aku sebab nk ke pasar P8 dulu utk beli ayam..aku le yg gediks nk mkn ayam percik..hihi..bila dah xsihat ni segala permintaan akn ditunaikan..hahahaha...lepas dh jemput 'kakak' kt tadika..lepak umh makcik aku sb hari ni nk berbuka dgn family makcik aku..sukanya 2org kanak2 riang tu bila aku dtg...penat melayan kerenah tp hati gembira..
.
Hari ni berbuka dgn ayam percik, ikan bakar+air asam dan gulai itik..(aku xmkn)..kegemaran pakcik aku..dia beli kt Pantai Dalam..pastu layan makan 'akok'..sedap tp xleh nk tandingi kesedapan 'akok' nenek aku yg mabelos itu..pastu mkn buah 'dokong' yg manis..best..best..
.
Balik umh dah kul 9mlm..itu pun kena menyorok drp budak 2 org tu..makcik aku ckp..kedua-dua meraung mencari 'anti rose'..hihihi..
.
15/8/2010 (Ahad) - Hari utk duduk di rumah..huhu..dengan kerajinan yg amat sangat aku telah melakukan beberapa kerja..pertamanya, melipat baju yg dibasuh pada hari Jumaat..pastu meng'iron' baju utk 2 minggu..(wehh..apa kes sgt rajin ni??) sebabnya nnt tahap kemalasan dtg susah lak..hahaha..pastu lap kipas dlm bilik sampai berkilat..menjahit manik kt baju org yg tempah sesambil tgk TV..dah 2hari baju tu terbengkalai sebab aku kurang sihat..
.
Berbuka pose dgn menu yg simple..tomyam seafood dan sambal ikan bilis.. (of coz masak sendiri yer)..itupun makan selepas kul 8mlm..aku kena mkn ubat setengah jam before mkn..lepas mkn mula la terasa sakit gusi ni..aduhai!
.
Layan sambung jahit manik, tgk smallville dan 8 bulan..pastu..zzzzzzzzz...
.
p/s: aku biasanya sahur mkn ubt dan air masak shj..


No comments:

Post a Comment

Popular Posts