PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, August 30, 2010

Xde keje cari keje..ep2

Ok..sambungan kepada entri sebelum ini ..


Hari Ahad - pagi2 lagi dah bangun..disebabkan kete xde myk so gi ler isi myk dulu..xmau aku kena tolak tgh jalan nnt..so aku dgn adik gerak gi Shah Alam..umh bf adik aku..tujuannya adalah nk suh dia catkan kesan calar kt kete aku tu.. a few months ago..ada manusia berhati busuk lagi mangkuk ayun yg calarkan kete aku..mau aku meraung sedih tgk kete kena calar..padahal aku cukup jaga kete tu..harta beb...

Ok berbalik kpd citer td..adik aku pun nk bagi sikit mknan dan bj melayu bf dia.. dan aku nk suh check air+myk hitam and so on la.. (persiapan nk balik ry yg jauh) so sekali harung la jumpa bf dia ni..sebelum di apa-apakan kete tu..gie basuh dulu si TJ yg sgt comot lagi momot tu...huh..sgt tidak berpuas hati sbb macha tu basuh xbersih...mulut aku dah pot-pet-pot-pet kt adik aku...

Next keje yg dicari ialah meletakkan cat pada kesan calar tu.. bf adik aku tu telah meletakkan cat dengan confident bahawa cat itu akan tanggal kalau dilap nnt..kesan calar tu kan kecik..so ada la terkuar-kuar cat tu drp kwsan calar...bila dh siap kedua-dua belah pintu kete.. ambik kain nk sapu ...aiiyyyookkkk.. xtanggal.. rupa-rupanya itu permanent cat... wawawawawawawa... mau aku menangis kt situ...

Nak sedapkan hati aku ni..bf adik aku pun ckp boleh hilang kalau polish..rempit la kami bertiga ke Tesco Shah Alam..org berpusu-pusu..apa nk jadik-jadik ler..aku xsanggup nk tgk TJ bertompok-tompok...sgt sedih!!tonyoh sana tonyoh sini..xmau jugak hilangnya..aduhai..mau aku hilang akal buat seketika..muka dah monyok...(itu kata bf adik aku ler)..lastly gi tanya kedai kot-kot dia boleh spray tang tompok tu jer..mau aku hangin lagi sekali bila dia kata kena sembur sebijik kete dgn kos RM900...giler ke apa??tompok tu sikit2 jer..xberbaloi nk spray baru..nk ketuk org la tu..

Disebabkan bf adik aku tu keje ptg..so keje tonyoh-menonyoh td ditangguhkan.. dlm hati aku menangis meraung..selain family dgn En.MSA..TJ juga kesayangan aku... aku xde binatang kesayangan lain dah ..itula org kata xde keje cari keje..pepandai buat keje mcm org pro..

Nak membalut hati yang luka ini..aku dan adik decide nk gi Mydin USJ sbb nk beli kain pelikat utk 4org hero kt umh aku tu..abah dan adik2 farid, faqieman dan hafiz.. nnt diorg leh buat solat Jumaat sbb utk ry dh ada baju Melayu (ry kan jatuh hr jumaat).. org di Mydin sgt ler ramainya..parking kete pun smpai hujung tanjung...berboloq-boloq berpusu-pusu orang membeli belah.. aku ambik bakul je kekononnya nk beli kain pelikat dan butang bj melayu..huhuhu...dh dasar pempuan kan..jalan2..alamak ini murah laa...yg ini pun murah..hahahaha..ms nk byr..abis gak RM100 lebih...pokai makcik sekejap..!apa yg mampu ku buat..tersengih mcm kerang busuk..xde keje cr keje..ada duit abiskan!

Psl kete tu..aku ambik keputusan nk gi sembur..ada kedai yg boleh sembur kt tompok2 dan kesan calar tu jer..kos pun xde la mahal sgt...

p/s: Hari ni dtg keje..sedih tgk TJ..  

No comments:

Post a Comment

Popular Posts