PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, August 25, 2010

Pulasan dan Dokong


Ini buah pulasan..i was the best pulasan yg pernah aku mkn.. sgt manis!ada sorg kwn ofis balik kg dan bwk pulasan ni ke ofis..biasanya harga pulasan kan sgt mahal..pastu berat lak..mmg xdaya nk beli byk2 kan..pastu belum tentu manis ke tak..biasanya aku dpt yg masam jer..so dikesempatan utk mkn free ni amatlah nikmat.. hahaha..(gelak jahat) honestly aku xreti nk buka buah pulasan ni..hahahaha...kelakar kan..mkn je reti tp bukanya xreti..nasib baik ler kakak kt ofis aku ni yg tlg bukakan dan aku tolong makankan..huhuhu..terima kasih yer kak zana..dan ain yg bwk buah pulasan ni..jauh buah ni diimport drp Johor ke MIECC..terima kasih di atas nikmatNYA..


Korang pasti tau kan ni buah apa..?buah langsat?buah duku?...opss..ini ialah buah dokong yer..ramai yang tau kan.. ok..disebalik citer buah ni.. thn ni aku sgt byk mkn buah dokong free..hahahaha..jgn jeles..kalau beli mau RM6 sekilo..first mkn kt umh makcik aku..mak mertua dia hantar 1kotak utk makcik aku dan familynya..so ms tu belum puasa lagi..tumpang la mkn sekali.. 2nd lak..2days before puasa..ada lak yg mau bersedekah kt kami di opis..dia hantar 1 plastik besar (plastik hitam tong sampah tu..tp yg bersih yer..jgn salah fhm lak..) buah dokong dan rambutan...wahh..mmg bahagia lak mkn.. dan seterusnya lak..kali kedua mak mertua makcik aku hantar 1 kotak lagi kt makcik aku..bersekali dengan buah manggis..huhu..disebabkan aku ni anak buah kesayangan (yeke??hahaha..) dan bulan pose (siang xde org nk mkn..mlm lak limited xleh nk mkn byk sgt..takut rosak lak) so aku telah menapau buah tersebut balik ke rumah..hampir 2-3kilo gak kot..heaven kejap mkn buah dokong yg sgt manis itu...kwn2 rumah aku pun tumpang 2kaki...terima kasih kpd Makcik Ida yer... 

p/s:sy suka mkn buah-buahan kecuali 'durian'..hihi


4 comments:

  1. dua2 buah saya suka...tapi lagi suka, pulasan kalo manissss sgt....kalo dpt yg masam....alahai..lemah la nak makan lagik...

    ReplyDelete
  2. mmg pun..kalau pulasan tu manis..isi tebal..alahai sedapnya..!

    ReplyDelete
  3. aa'ah, satu lagi, kalo isi dgn biji dia lekang, lagi la me suke, yg tak suke, dia selit2 kat gigi, puas la mencungkil gigi,hahahaha....

    ReplyDelete
  4. sedapnya pulasan tu..seb beklah mama tak mengandung..kalo mengidam..nk kena cari plak...ehehe

    ReplyDelete

Popular Posts