PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, September 1, 2010

Xde keje cari keje..ep3

Weh sampai episod 3...hahaha...biar betul cik rose ni?Ok kita dgr lak citer utk episod 3 ni..sambungan drp episod 1 dan episod 2..dah jadi mcm cerpen lak yer..

Hari Selasa - public holiday sebab hari merdeka kan..so aku ambik peluang ni nk cuba polish je kete yg bertompok-tompok tu..pagi2 lagi rushing ke Leno..beli jus yg ditempah oleh utk kawan adik aku..katanya nk buat hidang air ms ry nnt..pastu rempit lak ke Pantai Dalam, umah adik aku..drp Putrajaya ke PD just 15minit jer..aku lalu ikut MEX dan masuk NPE..first time redah jln tu menuju ke PD..kalau setakat Bkt Jalil tu dah byk kali pergi..tol MEX RM2.50 dan NPE RM1.60..xpela mahal skit asalkan aku cepat sampai...

Next perjalanan lak ke Shah Alam..umh pakwe adik aku...disebabkan xde keje cari keje sebelum ni.. so dia lah yg kena sudahkan keje membuang tompok-tompok tu...memula gi ambik polish kt umah kwn pakwe adik aku..pastu kami bertiga menuju ke parking tempat org basuh kete...nasib baik lak kt situ parking yg luas dan tenang drp manusia...start polish drp kul 11.30 pagi hingga 2.30ptg...Alhamdulillah segala tompok dan calar tu hilang setelah berhempas-pulas dgn gigih menggosok calar tersebut...

Bila difikirkan balik..nasib baik aku tak gi spray cat baru dgn kos yg mahal..just gunakan tenaga dan sedikit pertolongan org lain..semuanya kembali ke asal...kalau tak buta-buta aku kena tipu dgn kedai RM600..jimat poketku di situ..polish tu pun kwn pakwe adik aku yg dermakan..terima kasih byk2 yer encik yg menderma..tak ingat lak namanya....hanya ALLAH yang boleh membalas jasa baik anda itu..

Pas dah siap polish..aku balik ke umh..otw balik kt Puchong..ujan turun dgn lebat..aduhai..xsampai sejam TJ berkilat dah ditimpa hujan lak..kesian TJ...but the best thing ialah..tol Sunway dan Puchong free sempena hari merdeka...kalau tau pagi tu aku lalu ikut situ..xkena byr kt MEX dan NPE kan...

Sampai umah dah kul 3.30petang..solat zohor dan zzzzzzz....sampai kul 6petang...huhuhu...abis semua badan sakit2 dan lengan lenguh..tekak terasa perit sbb polish tu menggunakan tenaga yg byk..buat lak tgh terik mentari..betul2 menduga keimanan..Alhamdulillah..sempat masak dan berbuka dengan sup sayur dan hati ayam masak kicap..sedap..walaupun agak ringkas utk org bujang kan...

Pasni dah xde sambungan lagi kot citer ni..hihihi..opss..aku doakan org yg calarkan kete tu dpt pembalasan yg setimpal...aku bencikan ko!!citer psl kete kena calar tu leh bc di sini...dan sini..

p/s: adik aku kata "kak, mlm ni ko dah leh tido dgn lena ler..TJ dah sihat"..hahaha..ku tersengih mendengar katanya itu walaupun semlm aku xleh tido sampai ke pagi....


4 comments:

  1. berbuka sensowang je,? gi Putrajaya, nape tak singgah umah, ececece....

    ReplyDelete
  2. emme:sy mmg tinggal kt putrajya laa..hihi..dulu keje kt Kompleks D..pastu department kena pindah Mines..then maybe thn dpn balik ke Presint 4..bangunan ofis sendiri...

    buka pose dgn kwn2 umh..

    ReplyDelete
  3. zalizalu:lebih kurang la tu..hihi

    ReplyDelete

Popular Posts