PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, September 28, 2010

Catatan Perjalanan 5

19/9/2010 - Ahad, hari yg ku rasa agak sihat..suhu pun dah kembali normal...masih lagi di rumah makcik Ida aku.. tgahri tu dia nk ke rumah adik iparnya..so tinggal la aku bersendiri...makcik Ida dah siapkan lunch yg simple iaitu ns putih dgn ayam goreng..tp aku rs sgt berselera mkn walaupun menunya sgt simple..apa yg boleh dilakukan pada hari ni ialah tgk TV jela....layan CSI..

Mlmnya..makcik Ida masak sup ayam...hirup sup panas-panas supaya badan cepat sihat..kena paksa sebenarnya dgn makcik aku..nnt xlarat dgr dia bebel...pastu kul 10mlm..aku suh pakcik aku hantar aku balik rumah..sebabnya aku terasa nk gi keje esk...kete lak aku tinggal kt umh so terpaksa la pakcik aku gie hantarkan..

Sampai umh sendiri...best boleh tido tilam dan dpt peluk bantal busukku itu..rindunya pada incik tedi aku tu...

20/9/2010 - Hari Isnin..nk bangun gi keje tp kepala aku sakit dan terasa sgt berat..so aku decide ambik EL..xlarat rasanya nk drive gi keje...pastu silent hp agar aku dpt tido dgn tenang...

Rupa-rupanya banyak kali makcik Ida aku kol...hihihi..sori!dia risaukan aku takut aku demam..semua org dia tepon tanyakan aku..pakcik aku pun jd mangsa..sampaikan pakcik aku ckp, dia dh hantar aku kt umh semlm...hihihi...kalau hp silent hp mmg haram xdgr ler....

Seharian aku dpt rehat dgn tenang...best duk umh sendiri!

21/9/2010 - Selasa, hari aku ku rasa sihat tp masih pening-pening lalat..tp masih ok utk pegi keje...alhamdulillah selamat pegi dan balik keje..sempat jugak utk lawat blog kwn2 dan membalas komen di fesbuk...

22/9/2010 - Rabu, pagi gi keje - ptg balik keje..hari2 biasa utk dilalui

23/9/2010 - Khamis, hari gaji bg kerajaan...gumbira seketika..pagi2 lagi dah ke Petronas..first at all..draw duit.. bukannya xde duit tp sebab nk byr kete before due date esk...pastu isi myk full tank..then berkejar ke Hospital Putrajaya...mmg temujanji aku dgn doktor pakar di Klinik Surgery setiap tahun..mmg xleh nk miss...ramainya org hari ni..bila dah daftar, kena gi klinik surgery lak utk daftar...mmg kena 2xdaftar..pastu gi Medical Clinic dulu utk appointment psl alergik ubat aku tu...berjam tggu..lastly aku suh makcik Yusniza aku uruskan makcik aku tu nurse kt situ..nurse kaunter daftar tu letak buku aku kt tepi tanpa apa-apa tindakan..nk duduk pun kerusi penuh..penat aku berdiri..nasib baik aku dah bawak bekal air aku mmg rajin bwk air masak kalau ke mana-mana sekalipun minum jela air yg dibw tu sementara menunggu makcik aku uruskan appointment...rupanya kt Medical Clinik tu xde doktor yg uruskan psl alergik..so kena tanya doktor kt klinik sebelah..apa nama klinik tu aku dah xingat...pastu berjam lak tggu..lastly doktor situ ckp diorg xuruskan utk alergik ubat..kalau alergik mknan dan bulu kucing or any bulu leh lah...dlm hati aku ni..teruknya sbb xde teknologi utk check alergik ubat...hampa hatiku...tggu lama-lama tp hasil tarak...

Pastu gi la pulak kt klinik surgery..tggu jap then doktor pun panggil...alhamdulillah dpt doktor lain lagi..dah hampir 3thn lebih berkunjung ke klinik ni..xpernah dpt doktor yg sama..perkembangan seperti biasa iaitu aku sihat..next appointment will be on August 2011..setahun drp sekarang..dan seperti biasa juga doktor yg cantik itu akan bg aku MC...yabedabeduuuuu....MC lagi!

Aktiviti seterusnya ialah gie Public Bank P14 utk byr duit kete...melayang duit gajiku ..huhuhu...Next ke Pantai Dalam..lalu ikut MEX dan NPE..15minit dah sampai umah adik aku...mkn tgahari dulu..nasi goreng dan kopok keping...sedap bila sgt lapar..hahahaha...pastu membuta sekejap sementara menunggu adik aku siap kemas semua barang-barang dia...

Ptg gerak balik Putrajaya dgn adik aku...mkn mlm dgn tomyam tapau jer drp Teja dan telur dadar...pastu kul 9.30 mlm...zzzzzzzzz.....

to be continued....hihihi..

p/s: tggu episod akhir esk yer....

3 comments:

  1. Rosz, ko selalu ade kat area Putrajaya ekk...jemput la makan kuih raya kat umah Me...

    ReplyDelete
  2. emme:sy mmg duk Putrajaya...umh emme kt mana?

    ReplyDelete
  3. Tak pernah pergi putrajaya sebelum ni.selamat hariraya maaf zahir batin.

    ReplyDelete

Popular Posts