PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, September 24, 2010

Catatan Perjalanan 3

14/9/2010 - Hari raya ke-5, hari yg tidak busy..just lepak-lepak kt umah..ptgnya aku, abah, mak dan 2 org adik pempuanku gi umh nenek..Makcik Yati buat laksa dan laksam..wahh..sgt best bila dah lama sgt tak mkn..pastu mkn lak buah dokong dan rambutan...balik daripada umh nenek dah mlm...zzzzzzz

15/9/2010 - Hari raya yg ke-6, pagi yg aku rasa kurang sihat..tengahari badan terasa panas..tp disebabkan dah berjanji dgn mak nk gi Pejabat Pos untuk buka akaun ASB adik laki aku...so aku, mak, Miniey dan adik laki aku, Qieman gi bandar Pasir Mas..Miniey yg drive..aku dah tak larat..ramai giler org kt Pjbt Pos..tggu dan tggu ..last2 xdpt pun buka akaun ASB sbb system ASB shut down kul 4.30ptg...buat penat jer..badan aku mula terasa panas..mak ckp aku demam...pastu aku gi pasar sebab nk beli beras dan kacang pistachio utk Aainaa.. then ke pasar malam..ujan la pulak..nasib baik bawak payung...aku terasa nk mkn mee rebus/sup..beli la 2 bungkus..Miniey lak beli Yong Tau Fu...1 plastik besar dia borong..tup-tup byr baru je RM8..sgt murah..mee rebus/sup tu lak RM2 shj..ermmm...best betul duk kt kg..semua benda murah..kalau kt KL sah-sah Yong Tau Fu adik aku dh berharga RM20...mee rebus/sup RM3.50 kan...

Balik umh dah ptg..gi umh tukang jahit nk ambik baju aku yg masih sepasang belum siap..tukang jahit aku tu xde lak kt umah..entah pegi mana..baju aku xgak siap-siap..angin kejap...pastu bila dah sampai umh...aku mula rasa angin kus-kus...bdn sgt panas..cari ubat..telan antibiotik dan ubat sakit kepala...muka dah merah kepanasan...aku alergik pada ubat terutamanya paracetamol/panadol dan ponstan/ubat tahan sakit...mmg xleh nak mkn ubat ler...

Pas dah mkn ubat aku berselimut guna comforter...mak lak paksa aku minum air masak byk2..ermmm....aku suh kakak aku beli cool fever..penangan drp mkn ubt sakit kepala tu muka aku mula membengkak...naik merah2...mak aku lak first time tgk..ingat aku main-main ke bila aku kata aku alergik ubat...tgh mlm tu aku mmg xleh tido..mak ler duk kt tepi aku...kejap2 dia terjaga suh aku minum air...tampal cool fever kt dahi tp muka dan bibir mula membengkak...aduhhhh...seksanya!

16/9/2010 - Hari Malaysia, aku lak demam..kul 4 pagi mak bangun sentuh2 dahi aku...hihihi..terharu seketika sbb aku mmg susah nk demam sampai teruk camtu...badan dah berpeluh-peluh..harapnya demam aku kebah bila hari siang...

Kul 6pagi mak dah bangun utk siapkan bekfes mehun goreng..pastu kul 7 baru aku bangun...panas dah kurang..hari utk balik ke Putrajaya..1 hari lagi perjalanan yg sgt lama... aku kemaskan semua barang-barang..al-maklum ler semlm kan demam..so kain baju semua berterabur...semuanya aku sumbat masuk beg..lantak ler...pastu kul 9pagi bergerak balik ke KL...balik kali ni 4org termasuk aku. adik pempuan aku, Miniey..tunang Miniey, Khairi (driver) dan adik laki aku, Farid...memula perjalanan its sims OK..then bila tghari aku mula panas...sepanas-panasnya...tampal cool fever jela....setiap kali jumpa Petronas..mesti kena singgah utk aku buang air...sebabnya aku telah minum air masak yg sgt byk utk hilangkan panas badan...singgah di Gua Musang tp aku mmg xlalu nk mkn walaupun kena paksa..telan nasi mcm telan pasir...

Perjalanan yg lama, jalan jem...ada accident..dan macam2 lagi ler..sampai di Shah Alam pada kul 7mlm..ambik kete utk Khairi antarkan Miniey ke Pantai Dalam..pastu aku dan Farid gerak balik Putrajaya..Farid yg drive..walaupun dia xbiasa..tp disebabkan aku masih demam dan pening-pening lalat..so terpaksa juga ler dia drive..first time katanya kena byr tol...hihihi....

Aku balik umh jap utk hantar beg..pastu gi umh makcik Ida utk bermlm kt situ...aku demam teruk sampai xtido...nasib juga ada makcik Ida yg tolong jaga...aku just tampal cool fever utk release kepanasan yg melampau..suhu pada mlm tu ialah 28.8'C....

to be continued....

p/s:thn ni xsempat nk bergambar walau sekeping pun...bz dan xsihat! 

4 comments:

  1. lor..demam raya tu Rosz...dah sihat ke ni? leh sambung makan lemang/ketupat Rendang la...hehehe....

    ReplyDelete
  2. tuan tanah dah sihat cuma cbox dan shoutmix je kena block ni..xleh nk blogwalking..sgt sedih..!

    tekak masih terasa nk mkn lemang dgn rendang ni..tp xde org undang rumah terbuka lak

    ReplyDelete
  3. masa demam, muka bengkak2 tu, ada tak tahap sampai bibir jadik cam angelina jolie ek kak ros??ahaks~~

    Gorengbaek - Apa ko rasa long??

    ReplyDelete
  4. along..byk la ko punya angelina jolie...tersiksa tau sakit xleh mkn ubat..

    ReplyDelete

Popular Posts