PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, September 21, 2010

Catatan Perjalanan 1

Ok..kita imbas kembali segala kejadian-kejadian yg telah terjadi dalam 2 minggu lepas iaitu kejadian sebelum raya..

4/9/2010 - Sabtu, gi Klang utk ambik incik Dell..kedai tu bukak ptg lak..tggu til 2.30ptg then testing..lappy dah ok..alhamdulillah..balik buka pose kt umh then nk online..alahai incik Dell buat hal lagi..geramnya terasa mcm nk hempas ke dinding jer..OS ok cuma windows langsung xnak kuar..simpan..lantak ko la duk dlm beg tu diam-diam..kemas baju utk balik kg..adik aku smpai kul 11mlm ..aku goreng ns utk sahur..

5/9/2010 - Ahad, kul 3pagi..bangun panaskan ns goreng..mandi, siap-siap dan sahur dgn adik..pastu kul 4 kuar drp umh..gi jemput adik ipar makcik aku yg menumpang balik...aku drive smpai Karak..benti isi myk then sambung balik perjalanan smpai di Merapoh..benti buang air jap..pastu aku drive sampai Gua Musang..first time aku drive selama 5jam..selama ni adik aku yg brutal tu yg drive sbb dia kata aku bwk kete hegeh-hegeh..tetapi kali ni dia biarkan sebab dia nak tido..huhu..Kul 11pagi dah sampai kampung..ptg lak masak-memasak utk berbuka pose..abah tambah nasi sampai 3kali..sebab anak-anak yg memasak dan semua anak-anak2nya ada termasuk kakak,abg ipar dan 2org anak buah aku..meriah!12 orang semuanya...

6/9/2010 - Isnin, hari utk kemas rumah..pagi sampai ke ptg..berpeluh dan asyik terbersin mengemas rak-rak buku yg bersepah-sepah..ptg..masak2 seperti biasa...menu..nasi kerabu..daging bakar!

7/9/2010 - Selasa, hari ke-2 sambung kemas ruang tamu lak..nasib baik karpet adik aku dah vacum..selamat!..ptg gi psr cari ikan siakap dan lauk-lauk basah yg lain...tp menu istimeawa ptg tu ialah sotong dan udang celup tepung....

8/9/2010 - Rabu, hari utk relax-relax di rumah...konon!tp basuh kain berbakul-bakul...disebabkan dapur under construction..(mak aku buat dapur basah.. )..kt dapur agak sempit dan berdebu..mmg kurang best la kalau nk masak-memasak ni...ptg gi bandar jap..nasib baik jalan xjem lagi..beli tudung sehelai sebab nk matching dgn baju raya..belikan adik laki aku sepasang selipar..pastu mak aku yg banjer beli bahan2 buat kek coklat dan honey conflaks..mlm, memula operasi buat honey conflaks..sgt senang dan menjadi kegemaran adik2 aku..

9/9/2010 - Khamis..hari yg paling bz dlm setiap kalendar keluarga aku iaitu sehari seblum hari raya..semua org akan dikerahkan bekerja...huhu..aku ditugaskan di kedai tolong mak seperti biasa..adik pempuan aku, Miniey driver terhormat...seorg tuan puteri yg cantik mmg kena duk umh..jaga umh..adik2 lelaki semuanya tolong abah kat tempat proses ayam (aku anak taukeh ayam)..oppss..bukan ayam panas hot chick tp ayam proses segar ..aku duk kedai smpai ke ptg..sebelum balik singgah jap kt kedai tempah baju..aku hangin sbb baju aku tempah 3pasang tp hanya dijahit 2pasang...nk marah pun xleh..lantak lah!senyum..senyum...!pahala kurang kalau marah2...padahal kt kedai td dah berbakul2 aku marah org yg berebut kaki ayam...

to be cont..... 

3 comments:

  1. bz yea dedekat nak raya ari tu rosz...

    ReplyDelete
  2. tahniah..sebab kene tag pada saat akhir..

    tgk entri ini..
    **HIT MY LATEST UPDATE HERE**

    ReplyDelete
  3. emme:biasa la tu..

    faiz:thnks coz tag sy..due date hari ni..rasanya sy xsempat nk join..tuntutan keje sy terlampau byk hari ni...so sori

    ReplyDelete

Popular Posts