PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, December 5, 2011

Jumaat-Sabtu-Ahad

Assalamualaikum...Jumaat lepas aku rushing ke Hospital An-Nur Bangi..gara-gara nak menyambut orang baru..hihihi..nasib baik nenek aku dh dtg Selasa lepas so ada la org nak menjaga 2 orang budak kecik (adik sepupu aku)..Alhamdulillah..Akhirnya 8.16 mlm makcik Ida aku selamat melahirkan bby boy seberat 3.5kg..

Comel kan...hihihi..seperti biasa aku akan menjadi bby sitter utk 2 org kanak-kanak riang, anak makcik aku yg berusia 6thn dan 3thn tu..nk harapkan nenek aku kesian lak kt dia..so mlm tu aku bwk balik bdk2 ke rumah diorg..mandi dan bg makan..pastu hantar bdk2 dan nenek aku ke umah Pak Uda aku..bila diorg dah tido baru aku berkejar balik ke rumah..ermmm dah pukul 11mlm..letih...!berakhirnya hari Jumaat..

Sabtu - pagi2 aku dah bangun..basuh baju sikit dan terus ke rumah Pak Uda aku..dah berjanji nak gi hospital bwk budak2 tu tgk bby baru..then sampai ke bangi..budak2 sangat excited walaupun si adik 3 thn tu agak marah2 dengan kelahiran orang baru..asyik merajuk jer..sebabkan bby dan makcik aku sihat..so diorg boleh kuar hospital pd waktu petang..

Aku balik dulu dan menunggu makcik aku kt umah..sesambil buat cekodok pisang..rajin kan..hihihi..itupun setelah dipaksa rela oleh nenek aku..setelah semuanya selamat sampai umah..aku pulak nk balik ke rumah sendiri..seharian dgn macam2 hal mmg sgt meletihkan...

Relax kejap sbb dah janji dgn kwn nk gi tgk citer ni....

 Aku awal-awal dah booking online..ramai kwn2 dah tgk citer ni..so xleh jadi ni..huhuhu..nasib baik book awal-awal so mmg xperlu beratur dan bersesak di GSC..rupanya ramai jugak yg tgk midnite yer..aku pun dah lama tak masuk panggung...mmg best la tgk twilight..bila Edward kuar jer..hati berbunga-bunga rindukan dia..hahahaha...

Tak sabar nk tgk part 2 tahun depan...kul 3.00 pagi sampai umah...thanks to my fren sbb sudi belanja walaupun si beliau tak pernah tgk dan tak minat citer ni..tp aku sgt berpuas hati dgn komen beliau "OK jugak kan citer ni"..hihihihi...next citer pulak ialah Ombak Rindu..kena pujuk beliau supaya belanja lagi ni..hahahaha...giler jahat baik aku ni!

Sabtu - basuh baju lagi..untuk makluman..aku byk sgt baju utk dibasuh yer sbb bercuti panjang kat kampung xsempat nk basuh baju..baju kotor pulak yg dibw balik drp kampung..huhuhu..pastu buat puding marble utk adik aku..gosok baju 5psang utk keje..

Pukul 1.00 tengahari berkejar ke rumah adik aku yang mengadakan majlis kesyukuran dan solat hajat masuk umah baru..ermmm...puding aku mendapat pujian ramai..dan Alhamdulillah dpt bisnes buat puding utk 100 org mkn in this weekend..Pukul 4.00 ptg lak berkejar ke rumah Aza yang mana dia juga mengadakan majlis kesyukuran utk menyambut bby baru..pegi kejap utk tgk bby..semoga Aza dan bby sihat hendakNYA setelah mengharungi pelbagai dugaan..

Sampai umah dah kul 5.00 ptg lebih...satu hari yg penuh dgn aktiviti...ermmm bila kul 9 mlm jer mata dah xleh nk celik...esknya nk keje..weekeknd aku dihabiskan tanpa menjahit..aduhai..mmg aku tak sukakan keadaan itu..baju customer byk lagi yang nak dijahit..argghhhh!

3 comments:

  1. hospital pakar kat BB tuh ke?
    selamat atas kelahirannnya... so cute :)

    ReplyDelete
  2. yes! dah tgk part 1, mesti la nak tgk part 2....

    ReplyDelete

Popular Posts