PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, December 22, 2011

Wish List Tahun 2012

Assalamualaikum...tahun baru bakal menjelma tak lama lagi..sebelum ni aku xdela nk senaraikan apa benda yang aku nak beli tp tahun dpn kena nekad dan berusaha ke arah jalan yang lurus berkenaan...

My list:::

1. Simpan duit utk roadtax dan insurance kete - supaya tak jadi mcm tahun ni yg mana aku terpaksa guna duit bonus dan korek ASB untuk byr insurance dan roadtax kete..

2. Beli mesin basuh - walaupun mcm xsesuai bg aku yg duk sorang ni..baju bukan byk pun nk guna washing machine.."membazir air dan elektrik" kata adik aku tp for future better aku beli..so bakal laki aku ada ke?? boleh cuci kaki jer masuk umah..kena mintak duit hantaran tinggi la kalu camni..hahaha..

3. Beli katil - tamak skit sbb aku nk katil queen/king walaupun tido sorang2 jer...hahaha..duk umh sewa dulu bilik xmuat nk beli katil besau2..skrg tiba masanya sbb umh 3 bilik aku conquer sorang2..

4. Beli TV LCD sebijik - wahhh..boleh letak kt ruang tamu dan tv skrg boleh letak dlm bilik...pastu mula la aku duk bertapa dlm bilik jer...time mkn jer duk luar..!

5. Beli langsir baru - langsir dlm bilik2 skrg ni pinjaman drp mak aku..langsir color purple..langsir sliding door mmg dh beli sendiri color purple jugak...aku mmg peminat setia color purple..

6. Beli i-phone 4s atau samsung galaksi s2 - yg ni hanya berangan..kan bagus kalau ada org bg hadiah utk aku...hahahaha..

Semua wish list kt atas tu hanya perancangan..andai diriku anak org kaya...benda2 kt atas ini bukan lagi menjadi wish list..hahahaha..namun yg pasti membeli brg2 tu dgn hasil usaha dan titik peluh sendiri membuatkan kita lebih menghargainya..tahun 2012 kena kerja keras utk tambah pendapatan..insyaallah!

Azam tahun 2012????

Nota: hadiah hari jadi thn depan nk sejadah atau Al-Quran shj...boleh tak?

1 comment:

Popular Posts