PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, December 23, 2011

Keputusan Ujian Darah

Assalamualaikum.....jumaat last week adalah tarikh untuk ambik keputusan ujian darah yg telah dibuat pada bulan 8..begitu lama terpaksa tggu keputusan tersebut kan..tp on that day, pagi tu..mmg aku berdebar giler laaa..sebab selama ni aku asyik mengelak jer bila adik aku nk buat blood test kt umah..hihihi

Bulan 8 tu adalah rutin yearly check-up utk tyroid..tp disebabkan oleh doktor yg baik..hihi aku mintak tlg check utk kolestrol dan juga gula dlm badan aku..risau jugak sbb family aku mmg ada keturunan kencing manis..ermmm...

Keputusannya ialah...Alhamdulillah doktor bgtau yg kandungan gula dan juga kolestrol aku berada di tahap yang normal..tapi sedikit bermasalah utk ujian tyroid..kata doktor ianya tidak stabil..so kena ambik darah lagi sekali untuk test....dah keputusannya pada bulan februari thn dpn..eiiii..kalau tak stabil lagi aku kena mkn ubat...xnakkkkkkkkkk!!

Disebabkan dah biasa sgt ambik darah..ermmm...xde pun perasaan takut lagi bila tgk jarum tu dicucuk di lengan...mmg dah kalih..tp nurse yg cucuk jarum hari tu ambik urat tepi...aduhhhh...mmg sakitnya sampai ke tulang..aku biasa ambik salur urat tengah...mmg lenguh dan berdenyut-denyut rasanya..xde tenaga nk pulas steering kete tp kuatkan juga semangat utk balik ke ofis...

Sebenarnya aku telah menolak MC utk hari berkenaan..biasanya kalau ambik darah mmg doktor akan bagi MC..tp aku hanya mintak time sleep jer kerana fikirkan boss nak meeting on monday..segala documentation belum siap ditag lagi...

Ermmm...after lunch, boss aku bgtau dia dah siapkan semuanya dan ada a few dokumen yg kena fotostat shj...hihihihi..terima kasih boss..!!jasamu amat dikenang...

Takut bila mengenangkan bulan Februari tahun depan untuk ambik keputusan darah lagi sekali..

5 comments:

  1. semoga semuanya akan sleamat..jgn risau sgt k..yg penting jaga kesihatan

    ReplyDelete
  2. Rozs, ko OK ke? aku tumpang simpati baca entry ko ni...moga ko sehat selalu..InsyaAllah, hope result darah tu normal n menggembirakan ko....take care my dear...

    ReplyDelete
  3. terima kasih ila...

    emme: aku Ok la beb..doktor sahkan aku sihat..hihihi

    ReplyDelete
  4. baru je gi b uat tadi.. tapi bukan yang full blood test.. hanya untuk ujian kolestrol dengan kencing manis je..

    ReplyDelete

Popular Posts