PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, June 14, 2012

Balik kampung....Part 1

Meh aku citer benda-benda yang terjadi a week ago....hihihi...30hb Mei - 5 Jun 2012..tempoh bercuti dan balik kampung...

Hari Rabu, 30 Mei 2012...aku ambik half day...ambik kanak-kanak rebina (adik sepupu) di Presint 9...balik umah jap salin baju dan jemput adik aku di Presint 17...huhuhu...semuanya nk tumpang balik kg...kanak-kanak rebina tu cuti sekolah so makcik aku kirim diorg utk balik kampung duk dgn nenek aku...suka betul diorg bila dpt balik kampung...nasib baik bdk2 tu 'ngam' dgn Auntie Ros...

Kul 3 petang bergerak balik...smpai di tol Bentong..kakak (anak makcik aku yg sulong, umur 7 thn) muntah...aduyai...xpernah-pernah bdk ni muntah suddenly jer...adik lak (umur 4thn) tido atas riba kakak...the best part ialah si kakak telah muntah di atas kepala adik.....alahai..abis 1 kelapa adik dpenuhi dengan muntah kakak....Kitaorang berhenti di tepi jalan dan buang semua baju yang terkena muntah...dengan menggunakan semua air masak yang dibawa..aku basuh kepala adik...kesian adik..menjadi mangsa secara tak sengaja...sejujurnya aku segan dengan tuan empunya kete...nasib baik xde muntah yang terkena sit kete...aduyai....

Singgah di Petronas Bentong utk mandi dan tukar baju bdk 2 orang tu...eiiii...mcm2 dugaan....perjalanan diteruskan dan aku bagi makan ke-2 orang bdk tu dengan roti...xnak bagi makan byk takut kakak muntah lagi...selepas penat bergurau dalam kete..budak-budak kan biasa cepat bosan., malas dilayan sangat kenakalan diorang tu...pasang citer 'SeeFood'... kedua-duanya duk senyap dan tertido......

Alhamdulillah Akhirnya kami sampai di kampung jam 10.00 malam..singgah di rumah nenek aku jap utk hantar bdk2 tu...memula smpai semua benda xnak...xnak mkn..xnak mandi...ermmm..lepas dh dipujuk...amboii..berlari ke dapur nk mandi dan abis nasi sepinggan....bila dh lama xjumpa atuk dan nenek..bdk2 rasa takut skit...hihih..bila dah lama-lama..atuk dan nenek kena kelentong dek bdk-bdk tu jela...

Bila dah siap mandi.. bdk2 tu masuk tido dalam kelambu..bukan main suka lagi...aku tinggalkan diorang utk balik umh sendiri lak...letihnya...smpai umah..makan nasi, mandi dan tido...

Bersambung.....



2 comments:

  1. best2...kalo de anak sendiri mesti lagik best kan ros, hehehe... takpe..aku sentiasa tunggu masa ko nnt, cececewah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emme: Insyaallah doakan aku moga cpt2 tau...hihi

      Delete

Popular Posts