PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, April 1, 2011

Budi Bahasa Budaya Kita

Assalamualaikum..nk hindari daripada mengantuk..so kita ketuk keyboard ni dulu..apa kena mengena dgn tajuk di atas??huhuhu..semlm aku asyik terfikir hingga xleh nk tido tau psl sorang manusia tu..rasanya kalau korang baca CERITA NI korang mesti tau psl masalah yg menimpa aku sebulan dua ni..

Beliau ni dh kuar drp umh aku semlm before jam 12.00 tengah malam..aku xpernah menghalau atau marahkan dia..kalau tegur benda2 yang tak betul tu ada ler..itupun thru sms sbb aku jarang jumpa dia kt umh disebabkan dia keje shift mlm..aku balik umh dia dah gi keje..aku gi keje, dia balik umh..mmg susah nk jumpa..kalau jumpa sekali-sekala tu xnak la bebel..mcm xsesuai lak..jaga perasaan org la konon!

The best part ialah dia sms aku jam 12.11am berbunyi begini :

"sy dh pindah, kunci sy letak ats meja kt ruang tamu, nnt duit deposit akak masukkan dlm akaun sy..no akaun bank MAYBANK=16xxxxxxxxxx..kalo bleh secepat mungkin la,sy nk byr umh ni plak, dh masuk nnt bg taw sy ye, sori 4 everything"

Honestly..aku xkisah kalau sms dia tu tanpa 'salam' or else..tp yg aku tak berkenan sgt ialah..ms memula masuk ada org sambut dia..jemput dia masuk dgn cara elok dan sopan..tp time nk pindah..selamba badak mak bapak dia kuar..at least dtg la ckp dgn aku ni..dulu bkn main beria sgt tepon dan merayu nk duk umh aku..at last kuar xde bersua muka dan berterima kasih..xbersyukur langsung dgn segala bagai barang yg dia guna kt umh aku tu..kalu aku ni berkira, mmg aku haramkan dia pakai peti ais dan alatan kt umh aku tu..ms dtg dulu cuci kaki je masuk umh tu...huh!

Dimana budi bahasa beliau??mak bapak cikgu xde ajar ke?belajar je tinggi melangit tp xreti nk berbahasa..aku ckup pantang betul kalau jumpa manusia camtu..Aku pernah nampak dpn mata aku sendiri someone halau bdk umh dia kuar dgn beg-beg dia campak keluar..bila bdk tu balik, terkejut beruk dia sbb beg dan barang2 dia kt luar umh..then 1 lagi pun sama gak..itu aku dgr cerita drp adik aku..benda yg sama terjadi..balik-balik je beg dh kt luar..kalau aku nk buat camtu..aku boleh jer tp aku tak sezalim tu...sungguh..aku tak sanggup aniaya org...

Segala benda yg terjadi aku bgtau tuan umah..drp apa yg dibincangkan tuan umh mmg xbenarkan aku bg duit deposit bdk berkenaan sbb last minit tetiba nk pindah..surpose kena 1month notice....tp aku xnk terguna every single cents duit beliau..cuma kalu permintaan beliau suh bank in..huh!..mmg xkan aku buat...nk duit deposit tu sila lah dtg jumpa aku ni..aku xde ms nk gi bank..!

Pernah terfikir..kalau jumpa tgh jln rasa mcm nk langgar jer beliau tu..!giler x???hahahaha....

nota: if u nice to me, i'll be nice to u..then if i nice to u, pls try to be nice to me too...


3 comments:

  1. skg ni walaupon byk kempen budi bahase tetap ad yg x sedar lg. T___T

    ReplyDelete
  2. aqillah:tq sbb singgah..

    silah:bukan semua yang faham maksud kempen tu kan..

    ReplyDelete

Popular Posts