PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, May 16, 2012

Aku Bukan Wonder Woman...

Assalamualaikum.....betul aku bukan seorang wanita yg gagah perkasa yang boleh menerima segala kerja...Alhamdulillah..tido aku sentiasa cukup...namun kelemahan aku ialah...aku tidak boleh hampakan permintaan orang.....terutamanya permintaan orang-orang yang dikenali...

Kawan bg tender jahit manik...Alhamdulillah...aku menerimanya dgn hati terbuka sebab itu mmg kesukaan aku..sekali hantar baju paling kurang pun 4 pasang...mmg aku betul-betul gembira...rezeki aku tu...bukan senang nak berjaya kalau tanpa usaha....duit tak datang bergolek okey....syukur sgt sebab rezeki aku xpernah putus di tengah jalan.....

Dan...dalam kepala asyik duk fikir jer....boleh ke aku menjahit manik utk tempahan raya??daripada awal tahun lagi dah ramai yang duk cop-cop aku nak suh jahit manik....kalau semuanya datang sekaligus di bulan puasa nnt.....mmg confirm aku xkan ambik 1 tempahan pun....biar adil utk semua...boleh ke???

Cakap je mmg boleh....tapi dalam hati aku ni....alahai....mmg tak senang hati beb.....tak senang hati bila menolak dan menghampakan setiap pelanggan tetap aku.....camner aku nk buat??buntu....

Semalam kawan hantar 6pasang baju lagi....bisnes kencang...hahaha...akan dihantar siap dgn ASAP..namun hari ahad ni aku diminta oleh makcik aku dengan upah memasak untuk 50orang sempena majlis hari jadi anaknya....memula aku tolak...xsanggup rasanya nak memasak....sbb aku nk abiskan jahit 6pasang baju tu...tapi bila difikir balik.....betullll.....aku xleh tolak permintaan makcik aku...bukan sebab duit...tapi jalinan ikatan kekeluargaan tu...buat aku rasa bersalah pulak.....

Kerja-kerja di ofis masih byk...nk angkut dan susun fail utk unit aku dan unit Aainaa...unit yang aku tgh tanggung keje skrg ni....balik umah dah penat...mlm sambung menjahit....hinggakan di pejabat pun sempat lagi aku menjahit di waktu lunch...ada baju kenduri yg harus dimanikkan jugak secepat mungkin....

Letihnya rasa bila kerja dalam keadaan stress....nasib baik aku masih sukakan keje ofis aku sekarang...dan aku suka dengan kerja menjahit manik.......memasak pun aku suka....Alhamdulillah...walaupun aku bukan wonder woman...namun aku ckup berpuas hati bila dapat buat kerja-kerja yang aku suka....penat pun xpela.....

Nota hati: tak nak ambik sebarang tempahan jahit manik utk raya ni boleh ke????



4 comments:

  1. ko power rangers la! semua mende ko leh buat, semua beban atas bahu ko sowang, tapi ko leh handle tu semua dlm keadaan tekanan, power tuuu..
    aku lom tentu leh jadi cam ko... ko ade kelebihan ko.. org tak nampak, aku nampak, hahaha! esok janji temu kite, InsyaAllah..........tak sabar gak! hehehehe~

    ReplyDelete
    Replies
    1. yela..aku mmg power ranger...hahaha...tekanan buat otak aku berfikir utk cari jln penyelesaian..

      Delete
  2. menjahit dapat side income..;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah aisyah..ada la jugak sedikit pendapatan sampingan...

      Delete

Popular Posts