PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, May 23, 2012

Bil Elektrik....

Assalamualaikum...

Baru selesai pergi ke XXX untuk dapatkan kepastian bil eletrik aku yang mcm tak logik sungguh...bil aku xde sampai beribu-riban..tapi sepanjang 7bulan duk kuaters ni..bil bulan lepas mcm tinggi 2x ganda...mau taknya aku rasa teraniyaa kan...

Bukannya aku tak mampu nak byr..kedatangan aku XXX hanya untuk dapatkan kepastian yang sahih daripada pihak yang berwajib dan bertanggungjwb...at least aku tak rasa dizalimi dengan bil yang sesuka hati...mana la tau kot-kot org yang buat meter reading tu tersalah ke apa...aku xnak jadi manusia yang hidup mcm terlampau byk duit..sesenang nak byr jer....

Namun..aku sungguh kecewa dgn jwpan pempuan customer service tu...bila aku tanya kenape cara pengiraan tak sama dengan bil-bil yang lepas..jwpannya sbb penggunaan 62 hari..bahagi dgn 2bulan...bila ditunjuk dgn bil yg dulu-dulu pun 65hari..bil pun xsmpai pun RM30...

The best part happened ialah bila aku cakap..susah bila bacaan buat 2bulan sekali...boleh pulak dijwbnya ''Puan boleh buat aduan dgn Kerajaan''..Amboi...sedapnya mulut dia....Nak tau jwpan aku...hahaha..camni yer.."Saya pun keje Kerajaan jugak ..kalu camtu apa fungsi awak duk depan kaunter ni kalu saya rajin buat aduan sendiri??

Ok...dia telah buat aku naik angin...aku ni susah nk marah...tapi kalau dia dah start dulu..mmg kena laa...last-last jwpan dia ialah suruh orang buat bacaan meter sekali lagi...Si peneman aku yg duk sebelah pun naik angin jugak...sampai dia dah xtahan terus kuar ...

Kalu dia ckp elok-elok dan bg suggestion solution yang sepatutnya..aku xkisah la nak kena byr byk sekalipun...tp aku sgt tidak berpuas hati bila kaunter service yang mulut camtu...xpatut betul..

Rumah aku hanya guna peti ais je 24jam sehari..lampu hnya dibuka lebih kurang 8jam sehari..tido aku mmg xguna lampu...masak air pun 3x seminggu jer...mesin basuh xde...cas hp pun 2x seminggu..laptop pun buka setakat sejam sehari...itupun kadang-kadang xbuka langsung dalam sehari....penggunaan TV pun dalam 8jam jugak sehari...gosok baju pun sejam atau 2jam seminggu jer....air-cond pun xde...tetiba dtg bil melambung...mmg aku perlukan penjelasan yg munasabah laa...

Pihak yang berkenaan pulak yang menyakitkan hati...mmg bil bulan ni aku akan byr..tapi sejujurkan aku tak ikhlas membayarnya okey...pandai-pandai la korang jwb di akhirat nnt....


Nota Hati: tgh marah ni....


1 comment:

  1. sabar2...
    aku marah baca entry ko ni, grrrr!
    ko dah report kat dowang kan? okey la tu, ape tindakan dowang...??? aku nye bil, so far okey la, takde lak bil melambung... tapi byk le aku dengar kes camni, awat ek XXX ni dah nak bankrup ke, bukan kaya ke..dowang utg berjuta2,,,jgn la kejam sgt, tak patot la Customer Service jwp camtu kat ko...kalo ye pun tak tahan kerenah customer, gi dok belakang kaunter la. grrrr!!! kan, aku dah comment panjang2, heeeee~ hope dah settle la beb!

    ReplyDelete

Popular Posts