PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, July 6, 2010

Balik Kg..

Sabtu pagi-pagi lagi aku dah gerak ke Pantai Dalam.. Adik lak keje.. so dia guna kete aku utk gi keje.. mkn nasi berlauk Pantai Dalam..mmg best..hihi..pastu tggu adik balik keje lebih kurang kul 1.. kul 1.30 tghari bergerak balik.. aku drive sampai ke Kuala Lipis.. yang paling kelakarnya ialah..tersalah jalan lak kt TTDI..hihihi.. disebabkan lama sgt xlalu jalan tu..so xtau la rupa-rupanya jalan atas dah dibuka..sepatutnya aku terus utk ke Bandar Utama sbb dulu nak ke BU kena lalu kiri.. aduhai..but luckly adik aku tu pernah menjadi warga TTDI..segala ceruk jalan kt TTDI tu dia tau..terpaksa la lalu jalan belah dlm TTDI.. membuang masa lak di situ..
.
Sampai di Kuala Lipis..benti di Shell kejap utk isi minyak..memenuhkan tank myk walaupun 2bar je yg abis.. aku serahkan tugas sepenuhnya utk drive pada adik aku..dia tu ganas skit bwk kete..nnt aku hegeh-hegeh takut nk potong lori.. (itu kata adik aku) ..aku pun meng'iya'kan jela..mmg aku takut pun..hihihi..kalau drive kt area KL, Selangor dan Putrajaya xperla..sbb ada banyak lane..tp kalau balik kg..lane 1 jer..pastu sempit dan sgt byk lori balik..seram jugak nk memotong!..Al-maklum ler kete auto..kena pandai ambik lajak..kalau tak tersemput tgh memotong...haru dibuatnya!!
.
Seterusya benti di Gua Musang pada pukul 6.00 petang.. 4jam setengah..sepatutnya hanya 4jam je..setengah jam tu maybe sebab aku tersalah jalan di TTDI, benti di Kuala Lipis dan aku yg sangat bersopan dan berhemah di jalan raya..hahahaha..
.
Kul 8.30 mlm smpai di Bandar Tanah Merah.. singgah di Maybank sekejap..mengeluarkan segala duit yg ada.. aduhai..tetiba rasa mcm sgt sengkek..xcukup nk belanja ni bila tgk hanya ada beberapa keping shj duit RM50.. confirm kena pose sementara tggu gaji..nasib koi!
.
Singgah di umah kakak aku kejap..menghantar sauna yg dipesan..sauna itu telah memenuhkan ruang kete aku..sauna yg dh byk bulan menyemak kt umh aku..akhirnya sampai jugak kt tuannya..lega rasanya.. pastu smpai umh dh kul 9.30 mlm..rasanya satu hari perjalanan yg sgt panjang..8 jam..
.
Kul 11.00 mlm aku dh masuk tido..sempat sembang kejap dgn mak dan abah.. sambung esk lak..!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts