PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, July 19, 2010

IC Baru

Baru-baru ini aku telah membuat ic baru.. apa puncanya?? lebih kurang 2thn lepas aku dah tau cip ic aku xleh guna..ms tu nk buka akaun CIMB.. org kaunter tu nasihatkan aku buat ic baru..tp aku buat xtau jer.. malas nk gi JPN (Jabatan Pendaftaran Negara)..
.
Keadaan terjadi lagi sekali..huhuhu.. itula org kata.. nasihat org xnak dengar kan.. then kali ni terjadi kt RHB Bank lak.. ini gara-gara aku nk kuarkan simpanan ASB.. hahahaha.. sebenarnya xpatut aku kuarkan duit tu tp disebabkan hr tu balik kg.. kewangan menjadi negatif.. kuarkan skit utk tampung diri di kala kecemasan shj..
.
Pengalaman buat ic kt JPN Putrajaya mmg sgt menarik... hahahaha.. pagi2 isnin aku dh terpacak kt sana.. the most memorable lak ialah that day aku pakai baju kurung moden dgn kain belah.. pagi tu lak agak windy.. mana la aku tau ms kt umh kan berangin ke tak..aduhai..malang betul.. aku terpaksa benti rehat di depan MeCD (dulu skrg dh jd MITI) tu selama setengah jam.. tggu hingga xde angin..aku cepat2 menongkah arus menuju ke JPN..
.
Alhamdulillah akhirnya sampai then ambik no.. 10minit kemudian dan siap.. dan aku terus memecut menuju ke ofis.. huh..smpai di ofis aku tgk ada 4miskol drp JPN..apa kes lak ni?itu yg bermain dlm kepala otak aku..aku biasanya xkan angkat hp kali drive.. dengan sopan santun (sopan ke??wehh..aku mmg sgt bersopan..) aku pun telefon la balik JPN.. seorg pun xtau nape ada org kol aku.. then yg menjwb kol tu suh aku dtg esk hari utk ambik ic (siap dlm ms 24jam shj..so cepat kan) ..so aku pun bersenang-lenang jela...
.
Petang dlm kul 3 sorg 'macha' drp JPN kol..dia kata aku tak ambik gambar... aduhai..ms aku duk di kaunter berurusan dgn dia xde lak dia ckp suh gi ambik gambar baru.. pada sangkaan aku boleh guna gambar lama.. patut ler byk kali dia kol aku pagi tu.. tetiba perasaan bangga sebb JPN bg servis dgn cepat td menjadi bad expression lak.. geram betul la dgn servis 'macha' tu.. lain kali tlg communicate dgn jelas skit..
.
Terpaksa lagi sekali aku pergi ke JPN semata-mata nk ambik gambar.. nasib baik kejap jer..then boleh terus balik ke rumah... Keesokkan harinya..ptg kul 4 aku dh dpt ic.. hihihi..sy dapat ic baru..
.
Servis JPN yg ku anggap sgt berpuas hati.. org xramai, cepat dan senang berurusan di kaunter walaupun agak complicated skit sbb byk kaunter yg kena pegi..Syabas diucapkan...
.
p/s: Selain ic inilah kad yg membuatkan purse ku gemuk..huhu

4 comments:

  1. wah...habis dia censored sume...hahha..nasib kak roz kita ni tak censored dengan gambo2 nya skali..kalo tak cam dah penjenayah dikehendaki dah~~~

    Blog nostalgia budak Muor

    ReplyDelete
  2. hahaha..mana leh bgtau details..nnt org curik buat dokumen palsu lak.. :-)

    ReplyDelete
  3. kena bayar x kalu nk tukar ic bru tue?

    ReplyDelete
  4. aza..kena byr RM10 utk tukar ic baru

    ReplyDelete

Popular Posts