PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, July 20, 2010

Floria 2010

Sebenarnya dah lama post ni terperap dalam draf post blog aku.. akhirnya hari ni aku berkesempatan utk publish.. Festival Bunga dan Taman Putrajaya atau lebih dikenali dgn Floria diadakan setiap tahun.. seingat aku drp thn 2007.. dan Alhamdulillah setiap thn aku sempat melihat keindahan bunga.. one of my feberet.. mmg aku suka pada bunga dan pokok.. suka akan keindahan alam..
.
Floria 2010 diadakan pada 10-18 Julai 2010 di Presint 2, Putrajaya
Papan tanda yg gah berdiri menyambut ketibaan para pengunjung

Floria Putrajaya 2010


Tujuan utama ke Floria ni sebab nk bwk 2 org kanak-kanak riang ni.. anak makcik aku merangkap sepupu kecikku..hihihi.. aku ler tukang bwk a.k.a drivernya.. kesian sebab bdk2 terperap kt umh pd ujung minggu.. so bwk le diorg berjalan-jalan sekejap..

Cantik..

1 Malaysia.. sgt unik!

Burung merak pun ada


Hello Kitty


SpongeBOB

Raja Katak

Selendang drp daun



Baju drp rotan ..so cekci!



Pakaian nenek ni drp kulit kayu.. so scary!
.
Floria 2010 mmg boleh dikatakan berjaya membawa pengunjung drp segenap ceruk Malaysia.. Tourist pun ramai yg dtg.. ramai gak yg dtg semata-mata utk mengambil gambar yg cantik.. tak kira bangsa dan usia yg dtg melihat bunga dan keindahan taman yg ada.. selain itu penyertaan drp negara lain pun ada.. setiap thn Floria Putrajaya berjaya membawa konsep yg berlainan.. mmg sgt menarik walaupun thn ni xsebesar thn lepas.. thn lepas mmg aku xabis jelajah sbb sgt besar..thn lebih lebih kecik dan padat..pengunjung lak sgt ramai.. maybe tujuan dikecikkan kawasan tu supaya pengunjung dpt melihat semua kawasan tanpa berjalan jauh..

p/s: jumpa lagi di Floria 2011

No comments:

Post a Comment

Popular Posts