PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, July 15, 2010

Saya tidak berminat..!

Ptg semlm aku dikejutkan dgn panggilan telefon drp no ni 016-2231127.. ingatkan no tepon sape laa.. rupa-rupanya seorng encik marketing... oppsss bukan marketing.. consultant (kata dia ler...xnak ngaku lak) drp Palace of Golden Horses.. siap ckp lagi hotel taraf 5 bintang..xde tipu-tipu.. kalau tipu nnt rosak lak nama hotel terkemuka tu..huh!sape-sape yg dpt call drp PGH tu sila la jgn angkat..
.
Nak dijadikan cerita..hampir sejam aku menadah telinga mendengar celoteh dia tu.. 'angin sepoi-sepoi bahasa' pun ada tp aku cuba utk kawal kemarahan.. dan berckp dgn sopan.. kalau ikutkan perangai kurang ajar aku ni..mmg siap kena maki la gamaknya.. tp aku cuba utk ubah perangai (ikut ckp Meor Syah ler...) sentiasa berpra-sangka baik kt org dan ckp dgn lemah-lembut..
.
Antara bait-bait kata yg sangat aku naik angin ialah.. 'xpela cik kalau tak berminat..sy tak rugi apa-apa..gaji sy tetap di bayar setiap bulan..mmg cik ni jenis org yg tak mementingkan kesihatan..dah lama sy ckp pun cik xleh nk buat keputusan utk diri sendiri' ..Amboi..sedap mulut ko ckp..!!aku tak cukup duit..nnt ko nk tanggung ke?Bak kata En.Epi 'saudara nk tolong bayarkan ke??'hahahaha...
.
Kategori pemilihan.. (kekononnya ler.. ) layan punya layan akhirnya dia ckp sbb aku pakai kedit kad..huh..itula sbb dia tak jemu kol aku tu.. Camner aku leh terlibat dgn situasi ini?? ok.. first at all.. early last month ada Book Expo kt MIECC ni.. kt atas ofis aku jer.. dgn gumbira la pegi sbb bajet nk beli buku skit.. kt pintu masuk sorg macha ckp 'Cik isi borang lucky draw ni..setiap pengunjung akan di entitle utk lucky draw free voucher 2day 1nite kt Hotel PGH'..ms tu aku pun dgn rakus isi borang kecik tu..pas dh isi baru aku terfikir.. confirm utk join club ni..aduhai..menyesal.. pada ms tu 2org rakan baik aku pun isi gak.. lastly aku yg terkena tempias.. 2 org kwn aku tu xkena sbb diorg mmg xpakai kedit kad.. Pakej yg ditawarkan deduct monthly thru kedit kad..sebb tu ler dia duk kejong (paksa) jumpa dia tu..
.
Memula macha tu kol aku.. aku bgtau aku tak minat..dia siap ckp 'hadiah free pun tak minat jugak ke?'..dlm kepala otak aku ms tu.. (Eh..suka hati aku ler..ko apa hal??) tp ayat itu tidak terkuar drp mulut aku.. hnya terkuar adalah 'tak pe la..u bg kt org lain'.. (sopannya aku) ... Rentetan cite ni ialah kol semlm tu ler drp seorg mamat perasan bagus... apa kes lak paksa2 org jumpa dia..ko ingat ko ensem sgt aku nk jumpa..menci aku...
.
Moral of the story: kalau gi mana2 expo/pameran..jgn isi details yg betul..letak je no fon yg salah..one of the strategy diorang utk dapatkan reference bisnes camtu ler..padan muka diorg kalau dpt details salah...

p/s : aku bengang..!!

8 comments:

  1. nice tips..
    dorang nk cari cust, mmg mcm tu

    ReplyDelete
  2. hummm...ni yang buat aku akan lebih berhai-hati dalam setiap urusan dalam masa akan datang ni...hehe...mekacih sbb share pengalaman yek kak ros~~


    Blog nostalgia budak Muor

    ReplyDelete
  3. sama-sama..just sharing pengalaman utk tatapan kwn2 bloggers semua...

    ReplyDelete
  4. sy pom penah kena...mmg diorg pandai guna tipu helah ckp benda free..pada hal hampeh..kite kena ati2..xda org nk bg benda free senang2 pom!!hu2..

    ReplyDelete
  5. itula aza..mmg hampeh pun..dia kol lagi hr sabtu last week..akak mmg xangkat la hp..menci!

    ReplyDelete
  6. dear...thanks sgt tau sbb share info ni...
    u telah menyelamatkan i

    i baru her ade org call tadi
    ckp dpt no i dari festival pengantin
    n claim i menang this and that.

    drg suruh i dtg, tapi mesti dgn pasangan n hari biasa...I was like why la kan?

    mmg dah rasa ade yg tak betul.
    trus google hp number dia.

    Pameran yg i gi pon kat MIECC.
    apekah?
    nak kena complain drg ni!

    btw, thanks SGT2 tau~

    ReplyDelete
  7. mohon permission u tok link ur blog dlm group
    Blogger Brides Forever dkt Facebook sbg panduan bakal pengantin kat luar sane ;)

    TQ

    ReplyDelete

Popular Posts