PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, February 18, 2011

Emosional kah??

Assalamualaikum..
Minggu ni aku agak emo skit..lagi2 pada hari Jumaat ni..last few days..ter'emo dgn sesorg..honestly kalau aku dh terasa hati mmg aku xkan berckp dgn org tu..ermm..perkara tu dh dpt disettlekan..

Then hari lak..eiii..mcm-mcm hal..maybe juga sbb aku penat dan letih kot..letih melayan kerenah manusia..padahal sorg manusia pun xde yg nk layan aku ni..dan mmg aku xnak pun dilayan..stil lagi boleh berpijak di bumi yg nyata dan tidak mengharapkan sesiapa..

Aku mmg particular person..a.k.a cerewet ler..benda-benda kecik pun dititikberatkan walau dlm apa jua keadaan termasuk ler menjaga hati manusia-manusia disekeliling dan sedara-mara aku..aku panas hati betul bila adik aku tepon dan mengadu psl sedara-mara yg hidup nk menipu org jer..pastu nnt asyik duk umpat org sana-sini..geram jugak kan..then nasihat aku kt adik aku tu..xpayah nk bercontact-contact dgn mereka la..semuanya sama jer..kita hidup bukan atas duit diorg pun..xpayah ada sedara camtu pun xper..asalkan family kita bahagian..itupun dh berbaloi..!

Kadang-kadang terbit gak kt kepala otak aku ni..''ermmm..patut ler accident, Tuhan nk balas la tu supaya tak ghrairah sgt mengejar dunia''..tp ingat sekali lagi mcm kesian lak..kenapa la aku ni cpt sgt kesian kt org??doaku moga dia cpt2 berubah seperti dulu..keadaan dan masa buat manusia berubah dgn sekelip mata..

Satu benda yg aku amat emo iaitu psl tanggungjwb..Tanggungjwb keluarga adalah ditangan suami..kenapa isteri yg patut bersusah-payah uruskan anak-anak??kenapa tak cuba dan berusaha untuk uruskan bersama-sama??byk sgt soalan camtu kot yg buat aku tak kawin lagi ..hahaha..takut bila terpaksa uruskan family sorg diri walaupun ada suami kerana tuntutan suami yg bekerja lain waktu..ermmm..camner ni??confirm-confirm dah incik MSA aku tu bekerja lain ms dgn aku..aku cuti, dia keje..aku keje, dia cuti..adehhh!

nota:entri emosi ni....

2 comments:

  1. jgn jadi kan alasan tak kawen2 rose...yg penting same2 cari rezeki beb, kalo ko sowang je yg bekerja, aku pun turut rasa tempiasnye, hanginnn gak la aku....heeee~emo skit!

    ReplyDelete
  2. emme: aku xkawin lagi bkn sbb tu laa..xkawin,xde anak tp kena tempias..camner?..uwahahaha!

    ReplyDelete

Popular Posts