PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, February 16, 2011

Renew Lesen

Assalamualaikum..
Ok..kita mulakan citer dengan kejadian hari isnin lepas..alaa...baru je 2 hari lepas..cerita bermula..hihi..lesen aku tamat pada 15hb Feb iaitu semlm..so hari Jumaat last week aku dh call awal-awal JPJ Bangi untuk confirmkan sama-ada aku leh renew lesen P ke lesen biasa ke tak..Alhamdulillah boleh sbb kt JPJ Putrajaya xde tawarkan perkhidmatan tu..

Kul 11pagi aku kuar drp ofis..mintak time-off dengan bos tau..bukan kuar sesuka hati..huhu..aku gie dgn dgn Pn. Aainaa..al-maklum ler xtau jalan nk ke Seksyen 7 Bangi tu..kalau PKNS or Warta tau ler...hahaha..buatnya sesat jalan susah lak kan..so sampai di sana..beratur ambik no..


Dapat ler no seperti di atas ni..hanya 1 kaunter je dibuka untuk renew lesen..lain2 kaunter lak untuk lain-lain perkhidmatan..tggu dan tggu..aku tgk mamat kt sebelah tempat duduk aku ni pun mcm nk renew lesen gak..nampak sgt dia kebosanan..bila aku dgn Aainaa rasa bosan, kami pun kuar gi jalan-jalan jap..gi post brg jualan Aainaa kt Telco-Post yg bersebelahan..entah kul brepa laa nk kena panggil ni??itu ler persoalan..org pun ramai..ada 45 org di hadapan aku untuk di'serve sementara no aku dipanggil..giler ramai tu!

Ms nk masuk balik kt JPJ tu, terserempak dgn mamat yg duk sebelah aku td tu..dia terus ckp 'Dik, ambik no ni..cpt skit..!..hihi..aku lantas ucap terima kasih..tersenyum seketika sbb dia panggil aku 'adik'..dan pada firasat aku dia lebih muda drp aku..kuang..kuang..kuang..no beliau ialah 178..ok ler drp no aku tu kan..

Tggu dan terus tggu lagi..hampir kul 1tengahari baru 1 kaunter lagi dibuka..Alhamdulillah..2kaunter so no cpt sikit dipanggil tp rupanya bertukar shift..kaunter before tu lak tutup so jadi 1 kaunter kembali pada kul 1 tengahari...ermmmm...nasib baik pempuan yg baru masuk tu cepat buat keje..1org di'serve tak sampai pun 3minit..mmg bagus..then dlm kul 1 lebih tiba turn aku..duk 2minit lesen baru pun siap..huhuhu..gembirannya sbb dh abis lesen P...mcm xpercaya jer!

So, sign P kt kete tu leh ditanggalkan..dan tinggal kenangan!


Selamat Tinggal 'P' ku..dan terima kasih byk2 kepada 'abg' yg bg no giliran tu..mana tau tetiba beliau baca blog aku ni..huhuhu..by the way, sy lebih tua drp 'abg' tau..huhuhu...jasa anda amat dihargai..kalau tak entah kul 2 ptg pun no aku tu stil xpanggil lagi..

1 comment:

  1. nona:iyola..bg kt mung jela..xdok doh org lain nk bg..

    ReplyDelete

Popular Posts