PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, February 8, 2011

Jalanraya Hak Milikku?

Assalamualaikum..hari ni rasanya mcm xde mood sgt nk menulis..ishkk..xleh ni..semlm kata nk jadi blogger tegar kan..at least 1hari ada 1entri pun dah ok..entri xperlu la panjang tp di post setiap hari..tul x?

Cerita psl pagi td...kalau diikutkan aku ni pemandu yg berhemah..hihihi..ms kat traffic light kt P9 tu aku awl2 lagi dah bg signal nak ke kiri supaya kete kt depan dan belakang aku tau aku akan belok ke kiri..kete yg kt depan aku ni lak laju je pastu strict brek utk beratur di lorong utk jalan terus..so aku aspect dia akan duk situ dan aku leh terus ambik kiri sbb dia xde bg signal nk ke kiri..suddenly kete tu ke kiri..nasib baik aku sempat brek dan kete kt belakang lak ikut jauh..kalau tak mmg aku kena hentam ler pagi td...

Dengan rasa yg tak bersalah kete tu terus laju jer ke depan..ms tu sumpah seranah mcm2 kuar drp mulut aku ni..geramnya Tuhan saje yg tau..kalu xtau jalan kt Putrajaya ni buat cara xtau..jgn nk membahayakan org lain..

Aku meneruskan perjalanan seperti biasa jela..kejap je rasa geram tu..then jalan smooth til exit UPM/KL tu..ada pulak sekor manusia tu..dh la bwk laju drp lane kanan terus exit ke kiri..aku yg duk lane tengah ni terkejut ler sbb dia masuk secara tiba-tiba..ms tu lak aku pun xdela laju sgt..nasib baik..Alhamdulillah.

Mcm2 ragam manusia bila memandu..aku ni xdela dikatakan perfect/bagus sgt bwk kete..tp pemandu yg dah profesional sgt bwk kete tu tolong la jgn membahayakan nyawa org lain..kalau xsayang nyawa anda sekalipun but pls jgn menyusahkan org lain..aku ni ada family yg sayangkan aku..kalau korang xde org sayang..lantaklah..pegi accident sorang2 lagi bagus!

p/s: ingat org tersayang..!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts