PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, February 9, 2011

Jem di Karak..

Assalamualaikum..
Last week (Ahad) jalan sgt jem ketika aku balik drp kampung..ingatkan aku sorg je mengalami keadaan itu tp dtg keje hari isnin..semua org berckp psl jem di lebuhraya utara-selatan dan juga di karak..
Nasib baik bukan aku yg drive..tunang adik aku yg tumpang sekali yg drive kete..walaupun pakai kete auto rasanya lenguh jugak kaki..

Highway Karak tu pertembungan antara rakyat Kelantan, Terengganu dan Pahang yg nak ke KL..aku grk drp kampung kul 7pagi..sbb nak elakkan jem..Alhamdulillah selamat drp jem kt Kelantan..tp xlepas kt Karak..drp maklumat yg aku dengar..jem tu bermula drp hari sabtu lagi..tol kt Bentong tu mmg panjang berjela dan diorg kutip tol secara manual kt luar ruang tol sbb terlampau byk sgt kete..ramai gak yg berhenti tepi jalan utk berehat sesambil sejukkan enjin kete..

Perjalanan kali ni memakan masa 11jam..sgt lama..biasa pun paling lama ialah 8jam dan paling cepat 6jam..mmg setiap kali balik CNY camni ler..raya puasa or haji xdela teruk jem-nya..maybe sebab semua chinese dan melayu bercuti kot..lagipun cuti CNY thn ni boleh cuti sampai 4hari..aku lak cuti seminggu..mengalahkan org yg beraya..hihihi..




p/s:bila jalan jem..pemandu lebih berhati-hati ketika memandu..!

 

6 comments:

  1. owh ye. kakak ipa kena 13jam di sane.. huuu jemjem..

    ReplyDelete
  2. hu3..same jugak kt belah Selatan. 5 jam Muar - Senawang..

    ReplyDelete
  3. bila time perayaan semua jalan jem =)

    ReplyDelete
  4. memang dasat kot .. penuh je kereta kat highway

    ReplyDelete
  5. itupun..semua org bersesak-sesak nk balik kampung termasuk ler sy..hihihi

    ReplyDelete
  6. aritu aku dduk 3 jam kt highway dri SP ke Taiping... 3 jam tu da bole smpai KL...tp sbb jem...lebuhraya karak = lebuhraya puaka

    ReplyDelete

Popular Posts