PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, March 10, 2011

Aku Seorang Pemikir..

Assalamualaikum...satu sifat aku yg mmg tak boleh nk dikikis ialah aku seorg pemikir..yer!aku fikir segala-galanya..fikir masalah org...fikirkan perasaan org..fikirkan kata org...fikirkan baik dan buruk..segala-galanya aku fikir...

Setiap benda tu ada pro dan kontra kan..bila dah jadi seorang pemikir ni..mmg sgt bermasalah..sgt-sgt bermasalah..mmg xleh nk nafikan lah..terutamanya fikirkan masalah org lain yg hanya sedikit berkait dgn aku..sedikit shj tp bila asyik berfikirkan masalah tu..aku jadi moody...xde mood nk keje..mkn xselera..mudah terasa hati..semua benda terganggu..tension melanda..adeh!aku benci dengan perasaan itu..!

Kadang-kadang mmg xnak fikir..tp terpaksa juga fikir bila ia melibatkan sebahagian hidup aku juga...benci..benci dan benci...kenapa la ianya sangat complicated??kenapa ianya tak semudah yang disangkakan?kenapa byk sgt jalan berliku yang harus aku lalui??Kalau lah aku diberi pilihan..aku nk invisible kan diri aku ni..xde org lain yg ganggu dgn masalah..

Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya tp org tu xnak dgr dan menolak pendapat kita mentah-mentah camner?xkan selesai la masalah tu..buat penat je aku fikir jalan utk selesaikan..alih-alih..ermmm...menyampah betul laaa.....tula org kata..sampah-sampah pun yg tu jugak ler kita suka kan...teruk betul perasaan camtuh...

Ada yg pernah bertanya "ada tak aku suka or admire kt saper2??"..pelik kan soalan tu...ada gak yg nasihatkan aku...kalau complicated sgt..go on jer..abis cerita..tp hati ni susah nk terima..lagipun aku xde pilihan lain..itu jwpan yg aku berikan..namun, jwpan tu stil boleh dipertikaikan lagi..buka hati tu, cuba pandang ke arah lain not just one side...adeh!parah ni..apa nk dijwb?kesian?perasaan kesian xkan bwk ke mana-mana pun dlm sesuatu hubungan...lastly aku terdiam...no komen!

Tetiba teringat kt seseorang yg selalu buat aku gelak dan tersenyum namun dia tak patut dan tak boleh ada di dlm hati aku........patut ke aku kol dia?

2 comments:

  1. ko fikir macam2 wat pe?
    ade dowang fikir ko tak?
    rose, tak yah la fikir byk2 sangat...
    takot memudaratkan diri ko lak...

    ReplyDelete
  2. jgn pikir bnyak sgt..kang jadik benda lain lak..hoho

    ReplyDelete

Popular Posts