PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, June 16, 2011

Bodoh Sombong..

Assalamualaikum...hari ni aku berpuasa..dan pagi ni terasa sgt mengantuk dan sejuk...aduhai!tak tahan la..asyik duk menguap jer ni..dah la kena tahan rahang ni drp buka mulut..xsuka..xsuka..!

Ada perkara yang dah lama aku nak taip dan post kat sini tapi susah betul nak mulakan..ok..memula 'dia' dtg ke ofis ni aku sgt respect dia as a senior dan org tua..semua org cakap dia sgt bagus buat keje..tp bila lama-lama keje so aku dah tau perangai dia camner..dia suka cakap mcm semua benda dia tau..semua benda dia boleh buat..tp habuk pun dia tak buat..ckp tak serupa bikin..huh!mmg rasa menyampah..hilang 20% respect!

Bila diarahkan untuk pegi kursus mcm2 alasan yang diberikan..mmg semua org tau pasangan dia sentiasa tidak sihat so mmg alasan tu yang digunakan kalau dia tak mau pegi kursus yang jauh-jauh..tp bila outstation bersama-sama kwnnya jauh ke hujung Malaysia ni selama 5hari boleh lak dia pegi??hilang lagi 30% respect..!

Aku jadi cukup menyampah sbb aku jumpa pasangan dia ni kat klinik keseorangan..aku ingatkan bila dia gi outstation jauh-jauh dia akan bwk pasangan dia yang selalu tak sihat tu...rupanya tidak..!tambah lagi 20% hilang respect..!

Dulu aku pernah juga cakap cara kehidupan dia dan pasangan yang boleh jadi penyebab sakit pasangannya tu..aku bg nasihat pun based on ckp org tua-tua dan yang selalu diamalkan oleh family aku..namun bukan dia ambik 'pot' dan cuba fikir kebenaran kata-kata aku tu..pastu bila dia mengadu pasangannya masuk ICU..aku rasa nk perli jer.."Mmg patut pun masuk ICU kalau ko sendiri tak syg pasangan ko tu"

Aku rasa kalu dia sayangkan pasangan dia tu..dia kena ubah kehidupan dia..cuba dengar nasihat org-org sekeliling..xkira la yg bg nasihat tu org yang lebih muda atau tua..jgn buat bodoh sombong lak..

Dah byk kali aku terserempak dgn pasangan si dia tu kat blok umah makcik aku..honestly aku rasa sgt kesian..kesian bila tgk muka dia..tapi nak buat camner..tiada apa yang boleh aku bantu kalau si dia tu mmg degil dan ego kan..

Nota kaki : 30% aku respect dia sebagai org yang lebih tua drp aku..yang mana layak ku anggap dia sebagai pakcik/makcik aku..

6 comments:

  1. erk.....kesiaan spouse dia tu......

    ReplyDelete
  2. notti netti: itu la pasal..

    ReplyDelete
  3. org itu lelaki ke perempuan...kalau lelaki,memang tak sedar diri...kalau pompuan,tak tahu nak cakap apa

    ReplyDelete
  4. kalau jd bini dia mesti mkn hati.....

    ReplyDelete
  5. ila:rahsia..hihi

    misscha:setuju...

    ReplyDelete
  6. selamat berpuasa...
    perangai sukar diubah kalau tak ada kesedaran dlm diri sendiri.

    ReplyDelete

Popular Posts