PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, June 14, 2011

Klinik oh Klinik...

Assalamualaikum..last week, hari jumaat pagi aku ke klinik sebab nak check rahang ku yang sakit tu..ermmm..bukan nk komplen byk..MSA sokmo bising katanya aku suka komplen..sebab tu dia tak suka baca blog aku....hahaha..nk menyuarakan hasrat dan rasa hati..

Klinik gigi hanya ada sorang doktor jer dan hanya terima 30 orang shj..kalau yg dtg selepas tu dinasihatkan utk pergi ke klinik lain...aku dtg kul 7.30 pagi..kul 7.40 pagi baru dipanggil utk daftar dan kul 10.30 pagi baru dipanggil untuk jumpa doktor..3jam menunggu tapi jumpa doktor tak sampai 5minit pun..doktor ckp klinik ni tiada kepakaran dan harus di'transfer ke hospital lak...tggu surat drp doktor dan terus aku ke hospital utk set appointment dengan doktor pakar..alhamdulillah kejap jer system kat hospital..dan ptg semlm aku jumpa doktor..isnin depan kena gi hospital lagi untuk letak 'splint' supaya rahang berada dlm kedudukan asal..

Aku pun kurang pasti kenapa klinik yang sgt ramai org kunjungi tapi hanya ada seorang doktor..nasib baik ada 2 orang MA yang bertugas utk semak medical check-up bdk2 nak masuk U dan juga ditugaskan utk cabut gigi..hanya kes-kes berat shj boleh berjumpa doktor..pihak klinik harus cepat-cepat selesaikan kes kekurangan doktor ni..ramai yang dtg dan pulang dengan keadaan hampa..camner org tak komplen klinik kerajaan lembab...xtau la nk ckp sbb aku pun keje kerajaan gak..hihi...harap kes kekurangan doktor tidak berlanjutan untuk jangka masa yang panjang..

Bercerita psl bdk2 nak masuk U skrg ni kalau medical check-up kena sekali dgn check gigi ke?zaman aku dulu xde pun..huhu..so byk la department bdk2 ni nk kena pegi check..hihihi..kesian..kesian..kalau aku dulu pun malas nk menunggu satu hari buat medical check-up..macam2 nk kena buat..x-ray la..ujian air kencing..ujian mata dan sebagainya laa..nasib baik xde kena check gigi sekali..hihi..

Bagus betul mak pak skrg..anak nak buat medical check-up..mak pak ambik cuti dan ikut sekali..zaman aku dulu aku redah pergi sendiri jer..so xde org ramai jadi body guard kat klinik/hospital..menyesakkan ruang klinik yang sempit..


6 comments:

  1. hehehe.... akak lagi suka pi klinik gg swasta. kalo kerajaan ni takut sikittttt.....entahlah...

    ReplyDelete
  2. Kak Ain:klinik kerajaan skrg dh OK cuma kena tggu lama skit laa..kalau dah terdesak nnt baru ke klinik swasta..hihi..

    ReplyDelete
  3. zaman skrg,byk bhaya..parents tak percaya...heheh

    ReplyDelete
  4. takut sgt ngn doc gg (^_^)

    neway tenkiu sbb follow cik suha ye

    ReplyDelete
  5. ooo..saya pun x tau sekrang medical check-up kena check gigi sekali...huhu...

    ReplyDelete
  6. suha:sy pun takut jugak..

    jungrara:itula psl..sy pun baru tau..

    ReplyDelete

Popular Posts