PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, June 24, 2011

Pulau Pangkor..

Assalamualaikum..
First time pegi ke Pulau Pangkor..hihi..jakun kan??tapi xper..pegi secara percuma..lain kali dah xde lagi..so peluang keemasan ni jgn dilepaskan walaupun hakikatnya pergi sebab berkursus..

Bertolak drp Putrajaya kul 10.00 pagi..dan sampai kt jeti Lumut pada kul 4.00 petang..


Kursus Pengurusan Kewangan dan Aset..huhu..langsung xde kena mengena dengan proses kerja aku sekarang..bengong kepala otak dgn nama-nama dan tatacara yang tak pernah aku buat selama bekerja ni..pergi pun sbb nk cukupkan hari berkursus dalam setahun...


Tapi xper..ini merupakan cabaran yang perlu ditempuhi..boleh ke??hihihi..masa memula masuk kelas dah kena buat exam..adehhhh..20 soalan objektif...tau tak brepa je yang aku betul????hahahaha..mmg kelakar giler...3/20...dalam kategori gagal..al-maklum ler bukannya tau psl lejer/buku vot/tender/kew-pa..aku bantai meniru jer yang betul 3soalan tu...


Kursus ni dianjurkan oleh MOF..diorg yang tanggung semuanya...hanya peserta kursus drp KKLW..nk harapkan KKLW buat kat Pangkor??haram...mmg xdapet ler...KKLW kan selalu belanja berhemah utk kakitangan bawahan..


Perjalanan naik feri ke Pulau Pangkor..aku xsuka dengan bau diesel..


Cantik betul laut ni..


Eh..ini mcm aku jer..huhu


Teluk Dalam Resort..mmg best la resort ni..lain kali kalau gi pangkor mmg nak duk hotel ni..


Terasa sangat dihargai bila kami semua disambut dengan bunga manggar dan nyanyian oleh staff-staff Teluk Dalam Resort..terasa mcm betul-betul dihargai oleh mereka


Jalan masuk ke Teluk Dalam Resot..seram kan..sesuai utk org yang nak berjogging..mau kena 2 round dah semput...haha..


Aku dan kawan-kawan (kami ber-4) duk kat chalet..rumah sebijik-sebijik...best la sebab rumah besar dan ada ruang tamu utk bersantai-santai..namun yang tak bestnya ialah channel TV3 xde..huhuhu..melepas tgk Nora Elena selama seminggu..huhuhu...


Sempat gak la gi pekan Pulau Pangkor tu utk shopping-shopping..dah jejak kaki di Pangkor ni la baru aku tau yang kat sini terkenal dengan ikan bilis mata biru...ikan bilis mat salleh..hahaha..ingatkan murah..mahal gak rupanya sampai ada yang RM76 sekilo..aku ada la beli ikan bilis skit utk mak aku dan baju Pangkor utk adik-adik aku..kenangan menandakan aku pernah sampai ke Pulau Pangkor kan..


Malam last kami semua dijamu dengan BBQ..hahaha..sedap la jugak makan beramai-ramai di tepi pantai dengan diiringi angin sepoi-sepoi bahasa dan juga unggun api..wahhh..best..best..layanan istimewa drp pihak hotel utk kami semua..


Last picture sebelum bertolak balik...4 hari 3mlm di Pulau Pangkor..terasa mcm nk gi lagi jer..sebab aku sukakan pantai dan laut..byk sebenarnya gambar yang nak diletakkan disini..tp takut pembaca blog aku ni bosan lak kan..

Oppss..lupa nk bgtau..lepas abis kursus, ada sekali lagi exam penilaian..haha..alhamdulillah aku lulus 13/20..satu pencapaian yang baik kan..bagus gak gi kursus yang diluar bidang kerja..satu pengetahuan dan pengalaman yg baru utk ditimba..

Nota Kaki: incik MSA..sila bwk sy ke Pulau Pangkor..




2 comments:

  1. lama tak pergi pangkor ... wuuu ..

    ReplyDelete
  2. ari tu baru p pangkor .. menginap kt pntai pasir bogak .. :D

    ReplyDelete

Popular Posts