PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, July 30, 2010

Gerak Hati

Aku selalu yakin dan confident dgn gerak hati aku.. honestly dh 3x aku buat solat isktikarah.. gerak hati aku mengatakan bahawa dia lah pilihan hati aku.. tp bila org yang aku harapkan masih tidak memahami dan tidak mempercayai aku..aku rasa sgt geram dan sakit hati.. padahal aku sgt mempercayai dirinya.. buruk sgt ke perangai aku ni?
.
Mmg betul la bila org kata..'kita mmg susah nk puaskan hati semua org'.. setiap org nk suh kita jd camni..camtu.. tp hati dan diri kita xmampu nk buat..salah satu faktornya ialah..diri kita yg xnak sbbnya itu bukan diri kita sendiri right??kita dh jd org lain..kita xleh nk tipu diri sendiri dan jd hipokrit..sejujurnya..aku xreti nk jd org lain.. tiru perangai org lain..sebabnya aku xnak jd org lain..aku adalah aku..
.
Selain itu..faktor lain adalah..kita xde ms..masing-masing bekerja..kalau xkeje sape nk tanggung mkn minum kita kan..so bila dh bekerja ni...kita penat dan letih..bila dh penat kita dh xdpt memenuhi kehendak dan permintaan org lain..pastu ada org marah bila kita xdpt penuhi permintaan diorg..bila dh marah kita dijadikan bahan umpat keji org..
.
Kalau difikirkan byk lagi faktor lain yang mempengaruhi.. apa yg aku tulis kt sini adalah pendapat yg aku fikirkan logik.. apa yg aku tau aku buat apa-apa pun based on gerak hati aku.. kalau org lain rasa aku xdpt nk puaskan hati mereka tu terpulang laa..
.

ps/: korang percaya ke pada gerak hati?

2 comments:

  1. kadang2 percaya...kadang2 kureng betul...tapi banyak yg betul dari yg tidak...yg penting yakin atau tidak...

    eh..kak ayu ngepek gapo ni...huhu...baru sempat singgah sini...

    ReplyDelete
  2. terima kasih sebb sudi singgah..bila tgk gambar k.ayu teringat zaman sekolah dulu..byk suka dan duka kan..

    ReplyDelete

Popular Posts