PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, October 23, 2012

Food Revolution

Assalamualaikum

Sabtu lepas sgt rajin mengemas umah...aku bangun pagi-pagi...then sapu seluruh umah termasuk ruang tamu dan 3 bilik...pastu mop lantai dan sapu lagi sekali.....it was the best exercise utk kuarkan peluh...xperlu pegi jogging pun....hampir kul 12 tengahari gak la siap semuanya..then i'm not yet breakfast tau cuma minum air je utk cover peluh yg keluar.....patut ler aku xsempat nak gemuk...hahaha...

Sementara duk tunggu peluh kering tu..aku sempat gak tengok tv...citer ni di TV8

Gambar Ihsan Google
Dalam pada tu..sempat lagi aku menangis tengok citer tu...Alahai...ingatkan hati kering hahaha...tapi rupanya aku mmg jenis sensitip...tengok mat salleh citer skit pasal family meninggal disebabkan obesiti je pun...huhuhu...ini la sebabkan aku xsuka tengok 'Bersamamu' tu...

Gambar Ihsan Google

Episod ni aku tengok mcm mana si Jamie Oliver ni betting dgn DJ Radio Rob utk dapatkan 1000 orang utk belajar memasak...Rob ni punya la ego xnak mengaku kebaikan makanan yg dimasak dirumah..dan nk patahkan ego tu Jamie bwk Rob pegi rumah mayat...tengok keranda sebesar katil dan kena angkat dgn kren sebab org yang mati tu sgt gemuk...mati pun disebabkan obesiti...last-last  ego tu xbwk ke mana pun...the best part lak org ke-1000 tu ialah Rob sendiri yang memasak...hahaha.....

Sekali sekala layan citer camni best jugak kan...ada byk moral yang boleh diambil sebagai panduan dan iktibar..


Nota Kaki: Beku pulak kat ofis hari ni....!!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts