PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, March 13, 2012

Balik kampung....

Assalamualaikum...hari ni merupakan hari pertama aku bekerja untuk minggu ni...hari yang ku rasa agak tidak tenang skit..pepagi dah diuji dgn pelbagai kerenah manusia yang mmg kita xtau apa matlamat dan tujuannya..bersabar jela wahai hatiku....dan sila berpra-sangka baik!

Ermmm....sabtu kul 2.00 pagi aku bergerak balik ke kampung..alhamdulillah setelah 6 jam perjalanan kami selamat smpai pada kul 8.00 pagi..sempat pegi umah kakak aku kejap..tgk budak tecik 5 bulan tu..rindunya dekat anak buah aku yg pipinya bam-bam tu...hihihi...

Tghari ingatkan nk pegi kenduri kawan aku, Mida..tp aku sakit kepala..ini akan terjadi kalau timing tido dah lari drp asal..last2 kul 2.00 petang gak la kuar drp umah..pegi beli hadiah dan terus pergi kenduri..gambar xcantik sebab kamera dengan jayanya telah terjatuh masa aku nak naik kete..hahaha

Selamat Pengantin Baru buat Mida dan Yoe..semoga kalian berbahagia hingga akhir hayat...dan dapat anak-anak yg comel....Bak kata Mida "ambik aura" byk-byk skit..moga-moga lepas ni giliran aku lak..hihihi...doakan yer kawan-kawan semua..

Sampai umah kul 6.30 petang..sebelum tu sempat singgah umah nenek aku untuk hantarkan kiriman drp makcik aku..terasa sungguh penat..sehari penuh dgn aktiviti..

Hari ahad lak..spt biasa aku jadi tukang masak jela...aku masak sup tulang dan daging goreng kunyit..sedapnya..hihihi...walaupun aku yg masak namun makan tetap tambah..sbb mcm dh lama rasanya xmakan sup tulang....ptg semalam sempat la menjahit kejap..keje yg mmg aku xleh nk tinggalkan walau ke mana aku pegi sekali pun...pastu pusing sekeliling umah..melihat pokok yang ditanam oleh abah..mcm2 ada di sekeliling umh..pokok limau, pisang, kunyit, lengkuas, kangkong, serai, cili padi, pisang, salak...segala jenis ada...itula untungnya duk kampung, tanah luas dan pelbagai boleh ditanam..xperlu nk beli kat kedai lagi...

Malamnya tu gerak balik ke Putrajaya pada jam 11.00 mlm lebih..ikut timing sepatutnya tiba jam 5.30 pagi..tetapi kul 6.00 pagi smpai di Putrajaya..itupun sbb dlm perjalanan terlalu byk dengan bas...susah jugak kalau dah ikut belakang bas ni bila nak naik bukit..pastu byk betul jalan yg berlubang..drive pun kena hati-hati..nak tido pun aku xlena..asyik brake utk elak drp terjun lubang..dan 3x berhenti..biasanya sekali jer berhenti utk isi minyak..hihihi..membebel pakcik disebelah aku sbb timing dia dah lari.....

Semalam pulak aku bercuti..tido yg xbetul dalam 3hari ni boleh buat aku sakit kepala..so semlm aku dpt tido dgn lena di umah...tanpa ada sebarang gangguan...hari ni masuk keje balik..bestnya kalau hari ni cuti lagi...hihihi...asyik nak cuti je..ingat ini gomen bapak ko punya ke??


No comments:

Post a Comment

Popular Posts