PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, March 15, 2012

Cepat Berubah??

Assalamualaikum...xde topik yg hangat perlu diutarakan hari ni..pepagi ni ada Majlis Penyampaian Amanat oleh YB. Menteri KKLW..ermmm...seperti biasa jela majlis tersebut..ada nyanyi2..pastu ucapan dan penyampaian sijil...gitu jela aturcaranya...

Terbaca status kawan aku di fb hari psl manusia yg cepat berubah...mmg betul..aku sgt setuju dgn statement tersebut...kalau perubahan yg terjadi itu untuk kebaikan apa salahnya kan..kalau ianya ke arah keburukan baik kita hindarkan...

Dulu..aku seorg yg pemarah dan jenis xsabar..mmg itu aku akui..tp bila umur semakin meningkat..dan ada  pulak penasihat dan pengajar yg tak bertauliah mintak aku berubah...lama-lama aku berubah..kini aku bukan lagi seorg yg pemarah yang tak tentu psl...hahaha...dan boleh bersabar dgn segala benda yg dtg..Insyaallah aku akan cuba terus bertahan...

Alhamdulillah..setakat ni sikap dan perangai baik aku yg masih tidak berubah..kalau begitu layanan aku sblum ni..Insyaallah aku cuba untuk buat yg terbaik..tp kadang-kala ada sedikit kecatatan yg mmg xdpt nak dielakkan...tapi kita xtau la manusia lain yang menilainya kan..biar jela...asalkan aku tau diri aku tidak akan berubah ke arah yg tidak sepatutnya shj...

Mmg aku akui..aku serik dgn perangai manusia ni..manusia lain tak reti nak berubah...dh byk kali ckp pun sering buat perangai yg sama jer...ingat aku ni suka sgt ke bila dh byk kali terkena...serik beb...xsalah kalau berubah ke arah kebaikkan sbb perangai tu byk menyusahkan org laaa...

Kenapa berubah??Kadang-kala faktor manusia kita berubah..berubah sbb desakan orang tersayang...hihihi..mmg tak disangkal lagi..betul kan??yela...bila org tersayang asyik komplen je kita ni menyusahkan sana-sini..apa salahnya kita kurangkan perangai menyusahkan org lain tu kan...hihihi...

Aku lebih suka lelaki yg rela berubah drp lelaki yg ego yg xnak berubah langsung..laki gitu xpayah buat suami pun xper laaa...eiii..benci!!

Nota: aku nk berubah drp kurus kepada gemuk..boleh???hihihi...

ok bye...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts