PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, March 15, 2012

Luahan hati..

Assalamualaikum...hihihi..entri aku sebelum ni tidak ditujukan kepada sape-sape..aku menulis atas apa yang aku rasa pada waktu dan ketika itu..tidak dipengaruhi oleh perasaan pun tp kalau ada yg terasa hati tu..mintak maaf banyak-banyak...

Dan..tetiba status di fb berbaur begini....

Berubah kerana MANUSIA, kita akan letih, kerana manusia tidak memerhatikan kita 24 jam.mereka juga tidak akan mampu menilai... perubahan kita dengan adil dan baik.. Berubah kerana ALLAH, kita akan bersemangat, kerana Allah SWT melihat kita sepanjang masa, saat dan detik.Dan Allah punya penilaian yang sangat adil, dan teramat detail.Jadi,berubahlah kerana Allah... (✿◠‿◠)

Adakah aku yg terasa atau org tersebut yg terasa??hihihi...aku xde rasa apa-apa pun..

Segala rasa hormat aku dh lama hilang..sejujurnya..dulu aku sgt kagum bila beliau bercakap pasal agama..tboleh menjadi bakal pemimpin yg baik..p nilai-nilai agama yg dicakapkan shj xckup..kalau tidak diamalkan....so kalau berbuih mulut sekalipun dia berckp...hahahaha...xpayah laa..hati aku dh kering dgn segala cakap-cakap manis berkenaan..

Aku mmg xpandai nk bg tazkirah ke atau ceramah agama..namun segala nilai-nilai Islam dan agama masih terpahat kukuh dlm jiwa aku...yg akan aku terus amalkan tanpa rasa ragu-ragu...kalau xpandai..masih boleh belajar dgn sape-sape pun kan....yg paling penting..amalkan nilai-nilai yg baik dlm kehidupan..Insyaallah ramai yang akan mendoakan kejayaan dan kebahagian kita..betul x?

Aku just anggap ianya dugaan dalam hidup yang harus dihadapi...mmg org xmelihat kesangsaraan dan kesusahan yang kita hadapi...tp kesabaran harus mengatasi segala-galanya..aku ikhlas berkawan tp kalau kwn dh buat macam-macam hal...no way man....hilang segala hormat selama ini...ckup-ckup la duk skodeng aku kat sini...nk baca pasal kisah hidup aku...fine..baca laa..aku xpernah nak marah pun...tp xperlu nak ambik berat yg melampau okey...sbb hal kehidupan beliau aku xpernah pun ambik tau pun...

Buat pengetahuan awk...sy gembira dgn kehidupan sy skrg..xramai kwn tp masih ada lagi kwn2 yg ikhlas ambik berat dan menjaga sy dengan baik...niat awk baik terhadap sy tp rasanya sy dah tak boleh nak hormat awk seperti dulu di atas segala perbuatan awk selama ini...ckup laa..sy ikhlas....kita hanya boleh berkawan..Insyaallah kalau ada rezeki dan jodoh sy akan berkawin dgn seorang yang mampu sy hormati dia sebagai suami...tak guna berkawin kalau ianya menyakitkan hati dan jiwa...!!

Aku mahu hidup bahagia dan gembira..!!

Nota: kalau nk baca blog ni..baca laa..tp xperlu la sibuk2 nk tanya aku detail lagi berkenaan semua entri2 aku yer..sekian,  terima kasih!

4 comments:

  1. Sabar ye...

    Saya ada menjual tudung Fareeda...Jom like page sy :

    ReplyDelete
  2. Teima kasih Nurul..Insyaallah..nnt sy jenguk ke page awk yer..

    ReplyDelete
  3. ade mende ke ko nak citer kat aku? sape kah si dia yg telah menyakitkan hati kawan aku sowang nih...
    sabar la menghadapi karenah manusia yg pelbagai aneka ragamnya....

    ReplyDelete
  4. Emme:nnt la aku stori kt ko yer...aku mmg seorg yg menyabar kan..hihi

    ReplyDelete

Popular Posts