PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, March 14, 2012

Eiiii...geramnya!!

Assalamualaikum...hari ni ialah sesi luahan perasaan kat sini...ermm...ceritanya bermula bila ada status di komuniti kejiranan area umah aku yg letak status camni..
"kepada manusia yg duduk kat tingkat 16 blok A XXRXX yg mengadap futsal : oii..ko x reti ker..skrg dah pukul brp ko nk main ketuk2..dah kul 12 kot..agak2 ar..jgn sampai ada org naik ketuk kepala baru nk sedar..."
Bila dah komen sampai mencecah 134 komen..dah rumah aku pun dikaitkan dgn aksi ketuk-mengetuk tu..so mmg aku xleh nk duk diam laa...bukti xde...pastu nak tuduh org mcm-mcm..jiran umah sebelah naik angin sbb menghadap futsal ialah umah aku dan umah jiran...kitaorg ni xde keje pun nk ketuk2 dinding malam-malam buta laaa...

Rumah aku ni lagi laa...tukul pun xde..ada paku 2 ketul tu pun sbb that day aku suh org pasangkan selak pintu dan dia tinggalkan paku kat umh aku..lesung batu buat tumbuk bawang ada la..itupun masa nak menumbuk pun aku lapik 2-3 keping kain buat alas...xnak ada bunyi bising...

Masa memula duk dulu..mintak org dril umah pun waktu tghari..takut menganggu jiran atau umah2 lain nk tido...fikir 10x nk buat aksi ketuk-mengetuk ni...so aku agak rasa bengang gak la bila ada manusia tuduh org atas iaitu umah aku/umah jiran yg buat semua tu....lain kali siasat dulu...

Aku pun selalu jugak dengar bunyi-bunyi org berjalan ke sana ke mari..buka2 almari..tp semua tu aku buat xtau jela..kadang2 tu aku tegur gak laa..''apa la org atas ni..xde keje ke nak buat.''.pastu nnt 'benda' tu OK laa..benda2 mistik ni selalu terjadi kalau duk mana-mana flat atau apartment pun...so xperlu nk marah-marah atau tuduh org sebarangan kan...

Aku dh mintak org berkenaan emelkan detail psl kejadian ni..aku xmahu dituduh buat keje ketuk2 ni..so tggu jela jwpan drp dia nnt..kalau nk bersemuka dgn aku lagi bagus...bincang face-to-face drp duk post marah-marah di fb ni..jadilah manusia matang skit...!!

Aku ni selalu xde kat umah..sokmo gi outstation...last week drp jumaat-ahad aku balik kg...awal2 thn hari tu..gi Tganu 8hari laa..balik kampung 10hari laaa...gi Johor..gi Pahang..kalau hari keje pun kul 7.30 pagi kuar umah dan kul 6.00 petang smpai umah..kadang2 masak dan kadang2 tidak...hujung minggu pun aku duk menjahit kat umah diam-diam atau gi umah adik aku ataupun gi  umah makcik aku...so, mmg jarang terserempak dgn jiran tetangga..jiran xkenal aku dan aku sendiri pun xkenal jiran...hihihi...
 
Buat pengetahuan semua..sebagai pempuan..xkuasa la aku nk mengetuk sendiri dinding umah..terketuk tangan sendiri baru padan muka...hahaha...

7 comments:

  1. hehehhe.... standard la dok apartment cam2 ragam... dok teres plak ragam lain lak, tapi still gak dgr ketuk2 tu... apa da hal... layan je... nak marah pun tak boleh, coz kenal kan jiran sebelah menyebelah hehehe....

    ReplyDelete
  2. sabo ye kamu. huu. sedap2 ja nuduh kan? tak baek kann..

    ReplyDelete
  3. Emme: aku layan jer..tp ada gak org yg xfhm2..kul 12mlm aku dh membuta dgn nyenyaknya..hihi

    ReplyDelete
  4. Frame+Lenses: itula..xbaik berpra-sangka kt org...kena siasat dulu..

    ReplyDelete
  5. kalo ko leh tido tu okeyla...kalo jenis tinga sensitip tu...mmg payah la....mesti mata cam panda dah, hehehe...

    ReplyDelete
  6. Emme: telinga aku mmg sensitip..kalau ada org ketuk2 mesti aku dh terjaga dh+xleh nk tido..hihihi...aku xdgr tu maknanya xde la bunyi tu semua...

    ReplyDelete
  7. kurang asam betul jiran macam tu..ambik jer lesung batu tu pergi ketuk rumah dia lepas tu sound banyak2..hohoh..

    ReplyDelete

Popular Posts