PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, April 16, 2010

Aku Mahu....

Aku teringin menulis sesuatu hari ni..
Berkenaan perkara yang terjadi semlm..
Terlintas di fikiran..di mana lagi tempat utk aku mengadu?
Kepada sahabat baik..aku dikata membuka pekung di dada..
Dituduh aku mempunyai perasaan lain..
Kepada kawan2 sekeliling..aku dikata memburukan org itu..
So pada blogger ni la hanya mampu aku titipkan..
Xde org untuk membaca luahan hati ni pun xpela..
Asalkan terasa ringan di hati dan perasaan aku ni...

Kekadang aku rasa diri aku tidak dihargai..tidak penting
Padahal dalam segala hal aku mesti dahulukan dirinya berbanding diriku sendiri..
Mengapa?
Sebab aku terlalu sayangkan dirinya..
Sayangkan dirinya melebihi sayangku pada diri sendiri dan keluargaku..
Mmg tak berbaloi dan tak patut aku berbuat demikian..
Salah?Mmg salah..
Salah sbb aku tau..aku bukan pilihan pertama
Keluarganya lebih penting dari aku..

Apa yang aku mahukan?
Aku mahukan:
- Sedikit perhatian
- Sedikit kasih sayang
- Sedikit penghormatan
- Sedikit penghargaan
- Sedikit kepentingan
- Sedikit masa bersama
- Sedikit pengertian

Aku bukan mahu kan duitnya..
Bukan mengambil dia dari keluarganya..
Aku bukan mencari gaduh..
Bukan tidak sayangkan keluarganya..
Aku bukannya seorang yang zalim..
Bukan seorang yang tidak bertimbang rasa..
Aku bukannya budak kecik yang tak boleh dibawa berbincang..
Tapi dia masih tidak mengerti..

Aku cuba untuk memahami..
Cuba untuk bersabar..
Cuba untuk tidak marah..
Cuba untuk tidak merajuk..
Cuba untuk tidak terasa hati..
Cuba untuk tidak kecik hati...
Tapi aku tak mampu..
Sebab aku tau aku juga manusia biasa..
Yang ada perasaan
Yang ada air mata untuk menangis..
Yang ada hati untuk disakiti..

Aku tidak salahkan saper2..
Masing-masing adalah manusia yang sentiasa lemah..
Cuma terima la aku seadanya diriku ini
Seperti mana aku menerima dirimu seadanya..

Sayang sentiasa sayangkan abang!!

No comments:

Post a Comment

Popular Posts