PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, April 15, 2010

Kembali lagi..

Salam dan selamat pagi semua..dah lama betul aku tak meng'update' blog aku nie..semlm secara tetiba aku terlintas kt fikiran utk menulis lak pagi nie..itupun sebab ptg semlm aku ada membaca blog kawan-kawan (menerusi blog kwn ofis, kt meja dia) sebabnya aku malas nk buka blog aku sendiri..hehehe....ada ke patut !!

Sebelum start menulis ni pun aku terfikir..apa tajuk yang sesuai utk post aku kali ni..penat fikir nie..rasanya tajuk tu dah sesuai kot..hahaha..Come back setelah lama menyepi...

Minggu ni aku rasa byk benda yang terjadi..macam-macam hal..dan yang paling bz skit ialah dengan tugas-tugas utk pindah ofis..Bahagian Ekonomi Desa (BED), KKLW atau nama barunya Bahagian Pengupayaan Ekonomi Desa (BPE), KKLW telah dipindahkan The Mines, Sri Kembangan..bunyinya macam best je kan..hari2 boleh shopping kt The Mines tu..dugaan betul terutamanya bila tiba hari gaji...iskkhhh...xleh nie...help me!!

Seterusnya lak aku dpt 2 kursus sekaligus..first kursus ialah Better Spoken English di Institut Perakaunan Negara, Sabak Bernam on 3-7 Ogos 2009 (5 hari beb..!!) then yang keduanya lak Kursus Protokol dan Etiket Sosial di INTAN Sabah pada 11-13 Ogos 2009...Kedua-dua kursus yang aku mintak secara 'senyap' ni sebab aku mmg dah lama 'aim' nk gie kursus-kursus ni tau..dan yang paling mengecewakan aku adalah..bos tak bg pelepasan untuk aku gie kursus kt Sabah tu..Alasannya.."peruntukan tiada sbb dah byk guna utk Majlis Dialog kt Sarawak, hanya pgw yng nk gie mesyuarat je leh gie ke Sbh Srwk tp kalau taraf-taraf awk ni mmg xboleh..mmg nasib awk laa"Bengang gak aku dengar..lorr...mmg taraf aku ni xlayak ke?aku tak kisah kalau peruntukan xde tp bila menyentuh 'taraf' aku terasa la gak..bila aku tgk kwn2 kt kementerian lain selamba je gie kursus kt Langkawi naik flight..xde pun sebut pasal taraf2 ni..semuanya dapat kemudahan yang sama..tp kt kementerian ni mmg nak kena fikir perbezaan taraf ke??..

At least aku bersyukur gak sebab aku dapat pelepasan utk kursus kt Sabak Bernam tu...xpayah la aku masuk ofis seminggu..walaupun bukan pelepasan utk berehat tp aku rasa sekurang-kurangnya ter'release' la skit kepala otak aku ni dengan suasana ofis..Yahhooooo....

Berita yang dapat menyembuhkan sedikit kekecewaan aku ialah aku dah dapat surat utk "Pengesahan Jawatan" daripada SPA..gembiranya setelah hampir 3 thn aku berkhidmat dalam kerajaan..walaupun 14 Ogos 2008 aku dah disahkan jawatan tp 22 Julai 2009 baru dapat surat tu..aiii..lama betul kena menunggu hanya sekeping surat yang sangat tinggi nilainya...susah gak nk confirm..kena hadir kursus induksi umum..induksi kursus..kena ambik exam..2 kali gak aku kena gie exam..sbb ada 1 paper aku gagal..uwahahaha...tp akhirnya aku lulus gak..alhamdulillah..!!3 Ogos ni genaplah 3 thn aku berkhidmat dalam kerajaan..kejap je masa berlalu kan..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts