PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, April 15, 2010

Bosan dan Ngantuk vs Tabah dan Sabar

Hari ni adalah hari bosan dan mengantuk sedunia...
Dah byk kali aku menguap nie..
Ya Allah..apa nak jadi nie??

Daripada aku asyik menguap ni..lebih baik aku taip blog skit
At least aku berfikir dan kurang la mengantuk

Nak YM dengan kawan-kawan pun xde saper2 lak sy sudi menegur aku..
Nak buat keje pun aku rasa mcm malas
Buka website SDSI tu asyik "Internet Explorer cannot display the webpage"
Nak gie susun file dalam bilik file pun aku rasa malas gak..
Sebab file tu agak berat pastu aku rasa sesak nafas
Maybe sebab air-cond dalam ofis ni seakan 'membunuh' aku kot
Ya Allah..nape la perasaan malas melanda diri ku hari ni?

Tetiba kawan aku post sharing di facebook membuatkan aku celik seketika
Dan berfikir panjang
Katanya "masih byk yang belum terungkai"
Aku fhm sgt...
Sebab aku pun mengalami masalah yang sama
Cuma apa yang perlu aku buat ialah keraskan hati dan bersabar
Biarkan hati menjadi kering
Terpaksa mengalah dengan hati dan perasaan sendiri
Hanya dapat menangis dlm hati
Menahan segala cubaan dan dugaan dariNYA
Impian tetap datang dan pergi
Hanya yang tabah dan bersabar akan mencapai kemenangan

Aku harapkan aku terus tabah dan bersabar
Ya Allah Tabahkan hati dan berikan aku kesabaran dalam menempuh dugaanMU..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts