PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, April 16, 2010

Kesempurnaan atau ketidaksempurnaan?

Aku amat tertarik dgn komen daripada FB seorg kawan..Bunyinya seperti begini :

"Kita di dunia bukan mencari yang sempurna untuk dicintai tetapi belajar mencintai ketidaksempurnaan sesorang... jangan pandang pada kesempurnaan seseorang semata-mata kerana satu ketidaksempurnaannya nanti akan membuatkan kita benci dia selama-lamanya... cintailah orang yang betul menyayangi dan mencintai kita bukan orang yang kita cintai kerana orang yang kita cintai belum tentu menyayangi kita."

Bila terperangkap pilihan sebegini..aku lebih rela menerima org yang menyayangi aku berbanding dgn org yang aku cintai..tp hati ni kadang-kadang sukar utk membuat pilihan..

Solat ishtikarah dah dilakukan...gerak hati menyatakan lain..tetapi perasaan ini mahukan yang lain..sukar utk dimengertikan..

Adakah aku patut mengikut gerak hati atau perasaan?Errr....of course gerak hati kan?

Bila ikut gerak hati ni..perasaan seperti memberontak..sukar utk menerima..moody, blurr!!

So apa yg patut dibuat?aku bukannya mencari kesempurnaan..tp org yng inginkan kesempurnaan daripada aku..dia sayang aku terover-over...

Dan.....

Org yg menerima ketidaksempurnaan aku...aku pulak menyayanginya lebih-lebih..

Camner tu?Aduhai..sukarnya membuat pilihan..


No comments:

Post a Comment

Popular Posts