PENAJA RASMI.....!

KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, April 16, 2010

Balik Ipoh..

Sempat rakamkan gambar ni masa balik Ipoh pada 17 Jan 2010..Tujuan balik pada waktu tersebut adalah untuk melawat emak Syah (skrg arwah) di Hospital Ipoh..

Aksi comel la tu..hehehe


Pada 13 Mac 2010, Sabtu..memula perjalanan ke Ipoh pada awl pagi lagi...Dan tujuan balik kali ini adalah untuk kenduri tahlil 40 hari arwah Pn. Sharipah merangkap emak Syah yang mana kenduri akan diadakan di rumah Makcik Syah, Enda Yah di kg (nama kampung tu aku dh tak ingat).
Sempat singgah di Pengkalan Pegoh utk menghadiri Majlis Persandingan sedara Syah




Selamat Pengantin Baru..Semoga kalian berdua berbahagia hingga akhir hayat

Malam sabtu tu sempat la pulak Syah melepaskan gian untuk pegi memancing..Nasib baik ler En. Syah telah membawa laptop dan broadband..aku sempat layan FB dan juga "Adnan Sempit"..hehehe..smbil mengunyah ayam goreng..
Kekononnya asyik sgt la tu menunggu ikan mkn pancing yer En. Meor Syahrul..


Baru sedar ke koi sedang mencuri ambik gmbar awok di dlm kegelapan mlm?

Antara ikan yg dpt dipancing..koi xtau la nama apa ikan ni

Pada 14 Mac 2010, Ahad kenduri tahlil diadakan pada pukul 11.00 pagi..sempat gak aku join sekali..Menu utk kenduri adalah ikan patin masak tempoyak, ayam masak merah, kacang panjang masak rendang kots (ermm...aku pun xtau..hehehe..), sambal tempoyak dgn timun..bubur kacang hijau sebagai dessert of the day..menu yg mengandungi unsur-unsur durian yang telah membuat aku pening seketika..hehehe..al-maklum la aku tak mkn durian dan menu seangkatan dengannya..

Ptg kul 5 bergerak balik ke KL

Dah nk balik dah

Jalan jem dan ujan la pulak

Alhamdulillah setelah meredah ujan dan jem selama 4 jam, kami sampai di Damansara pada jam 9.00 mlm..Hantar Syah kt Klang dan menjamu selera sekejap..aku terus memecut balik ke Putrajaya..sampai umah lebih kurang kul 11.45 mlm..Satu perjalanan yg sgt jauh ku rasakan..Insyaallah 15 Mei nnt kami akan balik ke Ipoh lagi untuk kenduri tahlil 100 hari..

1 comment:

  1. lari tajuk jap....teringat masa ambik gambar kawen kat stesen ketapi ipoh huhuhu....

    ReplyDelete

Popular Posts